گوترش: شهر ها بیش از دو سوم انرژی دنیا را مصرف می نمایند

به گزارش جعبه مهر، دبیر کل سازمان ملل متحد بیان کرد: شهر ها بیش از دو سوم انرژی جهان را مصرف می نمایند و منبع اشاعه بیش از 70 درصد دی اکسیدکربن جهان هستند.

گوترش: شهر ها بیش از دو سوم انرژی دنیا را مصرف می نمایند

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، دبیر کل سازمان ملل متحد در پیغامی به مناسبت روز جهانی شهرها، 31 اکتبر 2019 برابر با 9 آبان ماه جاری گفت: شهر ها بیش از دو سوم انرژی جهان را مصرف می نمایند و منبع اشاعه بیش از 70 درصد دی اکسیدکربن جهان هستند.

متن کامل پیغام آنتونیو گوترش به توضیح زیر است:

هم اکنون بیش از نیمی از جمعیت جهان در مناطق شهری زندگی می نمایند که این رقم تا 2050 به دو سوم خواهد رسید. بخش اعظمی از آنچه که برای اسکان دادن و خدمت رسانی به این جمعیت روزافزون مناطق شهری احتیاج است هنوز ساخته نشده و حتی شهر های جدیدی نیز باید ساخته شوند. این امر فرصت های بزرگی را برای توسعه و اجرای راهکار هایی را فراهم می نماید که می توان از آن ها برای حل بحران اقلیمی استفاده کرد و راه را برای ایجاد آینده پایدار هموار ساخت.

شهر ها بیش از دو سوم انرژی جهان را مصرف می نمایند و منبع اشاعه بیش از 70 درصد دی اکسیدکربن جهان هستند. تصمیم هایی که برای زیرساخت های شهری در مورد برنامه ریزی شهری، بهره وری انرژی، فراوری و انتقال نیرو در دهه های آینده گرفته می شوند، تأثیرات قاطعی بر منحنی انتشار گاز های سمی خواهند داشت. در حقیقت شهر ها مکانی هستند که نبرد تغییرات اقلیمی در آن ها به گونه ای گسترده با برد یا باخت روبرو می گردد.

اما علاوه بر تأثیرات بسیار زیاد شهر ها بر اقلیم، آن ها همچنین بیش از 80 درصد فراوری ناخالص داخلی جهانی را فراوری می نمایند و به عنوان مراکز آموزش و کارآفرینی، قطب نوآوری و خلاقیت با رهبری عمدتاً جوانان محسوب می شوند.

بسیاری از مسائل مورد احتیاج برای انتقال به آینده پایدار و پاک از جمله حمل و نقل عمومی برقی، انرژی های تجدیدپذیر و مدیریت بهینه پسماند در حال حاضر در دسترس هستند. شهر ها در سراسر جهان در حال تبدیل این امر به واقعیت هستند. دیدن این تحقق بخشی بسیار دلگرم نماینده است، اما احتیاج داریم که این چشم انداز به یک هنجار جدید تبدیل گردد. اکنون زمان اقدامات بلند پروازانه است.

روز جهانی شهر ها در خاتمه ماه اکتبر شهری واقع است، ماهی که برای بالا بردن سطح آگاهی در مورد چالش های شهری، موفقیت ها و پایداری اختصاص داده شده است. همچنان که به خاتمه این دوره می رسیم، بیایید برای پذیرفتن نوآوری متعهد شویم تا ضامن زندگی بهتری برای نسل های آینده شویم و مسیری را برای توسعه شهری پایدار، جامع و مفید برای همه ترسیم کنیم.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3799

به "گوترش: شهر ها بیش از دو سوم انرژی دنیا را مصرف می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوترش: شهر ها بیش از دو سوم انرژی دنیا را مصرف می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید