کاخ سفید: جو بایدن عمیقاً نگران شرایط انسانی در اتیوپی است!

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید روز پنج شنبه خطاب به خبرنگاران مدعی شد که جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده عمیقاً نگران شرایط انسانی در کشور آفریقایی اتیوپی است و به میزان زیادی در مسائل بشردوستانه در این کشور درگیر شده است.

کاخ سفید: جو بایدن عمیقاً نگران شرایط انسانی در اتیوپی است!

این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا یازده روز پیش از نظامیان اریتره و همچنین نیروهای منطقه ای آمهارا خواست تا فوراً با اعلام آتش بس یک جانبه، منطقه تیگرای در شمال اتیوپی را ترک کنند.

این هشدار یک روز پس از آن صادر شد که سازمان عفو بین الملل ارتش اریتره را به قتل عام در تیگرای متهم کرد.

به همین دلیل، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا خواستار همکاری شرکای بین المللی واشنگتن به ویژه اتحادیه آفریقا و شرکای منطقه ای خود برای فرونشاندن بحران تیگرای شد.

گفتنی است، درگیری ها در تیگرای از نوامبر 2020 و بعد از آن آغاز شد که دولت اتیوپی، جبهه آزادیبخش خلق تیگرای را به حمله به یک پایگاه نظامی متهم کرد. از زمان آغاز این درگیری ها، حدود 40 هزار شهروند اتیوپی به سودان گریخته اند.

در حال حاضر، به دلیل قطع اینترنت و سختی ورود به این منطقه، تائید یا تکذیب ادعاها درباره بروز خشونت کاری سخت است، اما ساکنان محلی، امدادرسانان و مسئولان منطقه ای، حضور نیروهای اریتره در اتیوپی را تأیید کرده اند؛ هرچند آدیس آبابا و اسمره این موضوع را تکذیب می کنند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9459

به "کاخ سفید: جو بایدن عمیقاً نگران شرایط انسانی در اتیوپی است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید: جو بایدن عمیقاً نگران شرایط انسانی در اتیوپی است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید