مقایسه قیمت خانه در تهران و سایر کلانشهرهای کشور

به گزارش جعبه مهر، میانه قیمت هر متر خانه در تهران ماه قبل چیزی حدود 48 میلیون تومان بود. حالا اگر بخواهیم دست بالا را بگیریم کسی که بخواهد در یکی از محله های میانه مرکز خانه ای کاملا میانه بخرد باید بابت هر متر خانه 50 میلیون تومان هزینه کند. با این حساب اگر شما دنبال خانه ای معمولی باشید که 100 متر وسعت داشته باشد باید پنج میلیارد پول بدهید و برای خانه 70 متری به سه میلیارد و 500 میلیون تومان پول احتیاج دارید. حتی اگر در مرکز بخواهید یک 50 متری نقلی هم خریداری کنید باید دو میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه کنید.

مقایسه قیمت خانه در تهران و سایر کلانشهرهای کشور

به گزارش هفت صبح، این در حالی است که اگر قید مرکز نشینی را بزنیم و بخواهیم در یکی از کلانشهر ها خانه ای داشته باشیم و از ترافیک کشنده و دود بسیار هم فرار کنیم، با پنج میلیارد تومان می توانیم خانه ای داشته باشیم که در برترین محلات شهر قرار گرفته و وسعتی بیش از 100 متر دارد. این خانه ها اغلب در دسته بندی واحد های لوکس قرار می گیرند.

به طور کلی در کلانشهر ها با پول یک خانه میانه با متراژ مناسب دو نفر، می گردد واحد هایی را خرید که امکانات کاملی دارند، لوکس ساخته شده اند و در محلات آرام و مشهور و گرانقیمت قرار گرفته اند. البته انتخاب با خودتان است، اما پنج میلیارد می تواند هزینه خرید یک بنز یا بی ام دبلیو باشد یا تبدیل به 250 عدد سکه بهار آزادی گردد. در حقیقت ارزش یک خانه میانه در تهران برابر با چیزی حدود 125 هزار دلار است.

کرج؛ از سه میلیارد و 800 میلیون

اگر بخواهید واحدی 135 متری را در عظیمیه کرج خریداری کنید که دو اتاق خواب دارد و سال 1396 ساخته شده باید پنج میلیارد تومان پول بدهید. این خانه در طبقه دوم قرار گرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است. از دیگر امکانات این واحد مسکونی می توان از یک بالکن بزرگ و قابل چیدمان نام برد. این خانه را می توان در بین واحد های لوکس دسته بندی کرد چراکه معماری داخلی آن استاندارد است، کابینت های ایتالیایی دارد و پنجره های بزرگی دارد که نور زیادی را به داخل خانه راه می دهند.

از طرف دیگر هر دو اتاق خواب مستر هستند. با همین پول می توانید در شهرک بنفشه خانه ای را خریداری کنید که سال 1400 ساخته شده و 122 متری است. این واحد در طبقه چهارم از ساختمانی پنج طبقه قرار گرفته و اتاق هایش دارای کمد دیواری بزرگ و جادار هستند. نور خانه بسیار زیاد است و ساختمان سرایدار 24 ساعته دارد. در گوهرشهر واحدی 148 متری وجود دارد که تماما سفید و خاکستری طراحی شده. این خانه سه اتاق دارد و پنج سال قبل ساخته شده و کاغذدیواری هایش از ترکیه وارد شده اند و کابینت ها هایگلس هستند و چهار میلیارد و 200 میلیون تومان فروخته می گردد.

واحدی که در خصوصش صحبت می گردد دو بالکن بزرگ دارد و به آسانسور، انباری و پارکینگ مجهز است. از آنجایی که پنجره های این خانه قدی هستند، باید هزینه زیادی را هم پای خریدن پرده صرف کنید. خانه ای با همین متراژ در فاز یک مهرشهر برای خرید در دسترس است که سه اتاق خواب دارد و سال 1385 ساخته شده است. این واحد تماما و به تازگی بازسازی شده و اثری از معماری دهه 80 در آن دیده نمی گردد. خانه سه میلیارد و 700 میلیون تومانی که در خصوصش می گوییم در طبقه سوم قرار گرفته و با آسانسور می توانید به راحتی به خانه دسترسی داشته باشید و علاوه بر این ماشینتان حتما جایی برای پارک خواهد داشت و می توانید لوازم اضافه را در انباری جا بدهید. این خانه در خیابانی مشجر واقع شده و اگر از پنجره های قدی آن بیرون را دیدن کنید، با درخت های بلند رو به رو خواهید شد.

مشهد؛ از دو میلیارد و 650 میلیون

خانه ای 135 متری در خیابان هاشیه مشهد با قیمت سه میلیارد و 850میلیون تومان به فروش می رسد. این واحد که در طبقه اول ساختمانی چهارطبقه قرار گرفته، دو اتاق خواب دارد و بازسازی آن به تازگی انجام شده. گرمایش آن از کف است و پنجره هایش قدی و پرتعداد هستند و با این حساب نور زیادی دارد. آشپزخانه و سرویس بهداشتی این واحد با استفاده از متریال لوکس ساخته شده و از نظر امکانات به آسانسور، انباری و پارکینگ مجهز است.

اگر بخواهید در الهیه مشهد واحدی 115 متری داشته باشید که تازه همین سال جاری ساختش به خاتمه رسیده، باید دو میلیارد و 650 میلیون تومان هزینه کنید. این خانه در طبقه سوم قرار گرفته و فول امکانات است و آنقدر پنجره دارد که ممکن است از دیدنشان خسته شوید. هر دو اتاق خواب واحدی که در خصوصش صحبت می کنیم مستر هستند و ساختمان لابی مجلل و حیاطی مشجر دارد. داشتن یک تراس بزرگ این مجموعه را کامل نموده است. در همین محله با دو میلیارد و 860 میلیون تومان می توانید خانه ای داشته باشید که دورتا دورش را پنجره های قدی گرفته و چشم انداز دلربایی دارد.

این واحد 130 متری و سه خوابه است و قبل از این ساکنی نداشته است. این خانه علاوه بر بالکن، آسانسور، انباری و پارکینگ هم دارد. با پنج میلیارد تومان در خیابان الهیه می توانید یک واحد 235متری خریداری کنید. این خانه سال 1401 ساخته شده و سه اتاق خواب مستر دارد و امکانات آن کامل است. خانه ای که در خصوصش صحبت می گردد سه عدد تراس بزرگ دارد. آشپزخانه این واحد بسیار بزرگ و دلباز است و کابینت های فراوانی دارد. با همین مقدار پول می گردد در خیابان آزادشهر یک خانه 165 متری خرید که سه سال قبل ساخته شده و سه اتاق خواب دارد. این واحد که در طبقه سوم قرار گرفته فول امکانات بوده و تراس و در ضد سرقت و پنجره های قدی و نور خوب دارد.

شیراز؛ دو میلیارد و 380 میلیون

خانه ای 158 متری در محله تاچارای شیراز با قیمت چهار میلیارد و 100 میلیون تومان فروخته می گردد. این خانه سه اتاق دارد که یکی از آن ها مستر است و از نظر امکانات، به آسانسور، انباری و پارکینگ مجهز شده. واحدی که در خصوص آن صحبت می کنیم از متریال برند ساخته شده و سالن بزرگ و پنجره های زیاد و نورکافی دارد. در خیابان اطلسی با دو میلیارد و 380 میلیون تومان می گردد واحدی 109 متری خرید که در طبقه پنجم قرار گرفته و امکاناتش کامل است.

این واحد دو خوابه به درد کسانی می خورد که مسئله ای با گچ کاری های فراوان ندارند. با چهار میلیارد و 600 میلیون تومان می توانید در محله تاچارا خانه ای 130متری و دو خوابه و نوساز خریداری کنید. این خانه در طبقه چهارم قرار گرفته و آسانسور، انباری و پارکینگ دارد و در یک خیابان پر از درخت قرار گرفته است. معماری این واحد مدرن و مینیمال است و سالن وسیعی دارد که با پنجره های بزرگ پوشانده شده. هر دو اتاق خواب خانه بزرگ و پرنور هستند و کمد دیواری هایشان وسیع و جادار است. در ریشمک با دو میلیارد و 150 میلیون تومان می توانید اقدام به خرید یک خانه 90 متری کنید که 13 سال از ساختش گذشته است.

این واحد بازسازی شده و سبک مدرنی دارد که با سلیقه افراد جوان حسابی جور در می آید. خانه فول امکانات است و ساختمان همه امکانات را داشته و از یک بالکن بزرگ هم بهره برده. دسترسی خانه بسیار خوب است. در شهرک صدرا با دو میلیارد و 590 میلیون می توانید یک خانه 118متری خریداری کنید که همین سال جاری ساخته شده. این خانه معماری خاصی دارد و در طبقه اول قرار گرفته است و از نظر امکانات به آسانسور، انباری و پارکینگ مجهز شده. خانه 110 متری در خیابان زرهی آگهی شده که نوساز است و رنگ قالب در آن طوسی و مشکی است. این واحد مسکونی امکانات کاملی داشته و نور آن بسیار خوب است. هر دو اتاق خواب مستر هستند و کمد های بزرگی هم دارند.

اصفهان؛ از سه میلیارد و 500 میلیون

آپارتمانی 130 متری و سه خوابه مشرف به پارک سروستان اصفهان با قیمت چهار میلیارد تومان فروخته می گردد. این خانه سال 1395 ساخته شده و در طبقه پنجم قرار گرفته است. واحد مورد نظر آسانسور، انباری و پارکینگ دارد و می توان در تراس آن وسیله چید. خوبی این واحد این است که پنجره هایش به کوه صفه باز می گردد. خانه ای 114 متری در خیابان بیسیم اصفهان با قیمت سه میلیارد و 990 میلیون تومان فروخته می گردد. این خانه امکانات کاملی دارد و دو خوابه است و در طبقه سوم قرار گرفته.

سالن پذیرایی این واحد نورگیر بوده و ویو ابدی دارد و در یک خیابان مشجر قرار گرفته است. دسترسی این واحد به مراکز خرید مناسب به نظر می رسد. با سه میلیارد و 600 میلیون تومان می توانید خانه ای را خریداری کنید که 103 متر وسعت داشته و سال 1396 ساخته شده است. واحد در طبقه دوم یک ساختمان پنج طبقه قرار گرفته و آسانسور، پارکینگ و انباری دارد. این خانه از تراس هم بهره برده است و دسترسی آن به مراکز خرید و درمانی و اتوبان ها بسیار خوب توصیف شده. در شهرک میلاد برای اینکه بتوانید خانه 156 متری داشته باشید که سه خوابه است و سال جاری ساخته شده، باید سه میلیارد و 565 میلیون تومان پول بدهید.

این خانه در طبقه چهارم از ساختمانی چهار طبقه قرار گرفته و فول امکانات است و بالکن بزرگ و قابل چیدن دارد. دو تا از اتاق های این واحد مسکونی مستر هستند و سالن و اتاق ها نور فراوانی دارند. در خیابان خیام با چهار میلیارد و 900 میلیون می توانید واحدی 162 متری خریداری کنید که هشت سال قبل ساخته شده. این خانه در طبقه دوم واقع شده است و به آسانسور، انباری و پارکینگ مجهز است. ساختمان دارای نگهبان است و محله بسیار آرام اعلام شده. با سه میلیارد و 500 میلیون می توانید واحدی 117 متری و نوساز خریداری کنید که به درد کلاسیک پسندان می خورد. این خانه در طبقه پنجم از ساختمانی شش طبقه قرار گرفته و فول امکانات است.

اهواز؛ از یک میلیارد و 950 میلیون

خانه ای استخردار و 170 متری و نوساز در خیابان گلستان اهواز چهار میلیارد تومان قیمت دارد. این واحد مسکونی سه خوابه است و آسانسور، انباری و پارکینگ دارد و تراس آن هم بزرگ توصیف شده. خانه دارای عایق صوتی و حرارتی است و داخلش هم آسانسور دارد. داشتن سالن بدنسازی و پنجره های قدی از دیگر ویژگی های واحدی است که ما در آگهی به آن برخوردیم. با یک میلیارد و 950 میلیون تومان می توانید برای خرید خانه ای اقدام کنید که 90 متری و چهار سال ساخت است.

این واحد آسانسور، انباری و پارکینگ داشته و نور از چهار جهت به داخل می تابد و می توان در تراس قابل چیدمان آن وقت گذراند. برای خانه 155 متری در کیانپارس باید سه میلیارد و 206 میلیون تومان هزینه کنید. این واحد امکانات کاملی دارد و با اینکه سال 1389 ساخته شده، به تازگی بازسازی شده است. این خانه سه خوابه اتاق های بزرگی دارد، نورش خوب است و دسترسی آن راحت به نظر می رسد. در همین منطقه اگر بخواهید خانه 85 متری و دو خوابه خریداری کنید که سال 1385 ساخته شده باید دو میلیارد و 400 میلیون تومان پول بدهید.

این خانه آسانسور، پارکینگ و انباری داشته و نوسازی شده است و نور آن را پنجره های قدی تامین می نماید. در کیان آباد در صورتی که دو میلیارد و 500 میلیون تومان پول بدهید یک پنت هاوس انتظارتان را می کشد. این خانه سال 1391 ساخته شده و 127 متر وسعت و سه اتاق خواب دارد. واحدی که در خصوصش صحبت شد، ویوی خوبی دارد. در خیابان صددستگاه هم با دو میلیارد و 750 میلیون تومان می گردد پنت هاوسی 130 متری و دوخوابه خرید. این خانه در طبقه ششم قرار گرفته و سال جاری ساخته شده است. شاید تنها بدی این واحد مسکونی، محروم بودن از نور زیاد باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 14 دی 1401 بروزرسانی: 14 دی 1401 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11279

به "مقایسه قیمت خانه در تهران و سایر کلانشهرهای کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه قیمت خانه در تهران و سایر کلانشهرهای کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید