جیمی معتقد است صنعت زیبایی باعث شده زنان واقعی با مسائل واقعی مرئی نباشند

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران؛ جیمی کرن لیما، کارآفرین، موسس برند IT Cosmetics، گوینده برنامه صبحگاهی، مدیر اجرایی اسبق برند LOréal، گزارشگر میدانی و سرمایه گذار آمریکایی ست که کتاب باورش کنید را با الهام از تجربیات و مسیری که در راه دستیابی به موفقیت پیموده، نوشته است. این اثر به تازگی با ترجمه مریم نفیسی راد و از سوی نشر نسل نواندیش راهی بازار کتاب شد.

جیمی معتقد است صنعت زیبایی باعث شده زنان واقعی با مسائل واقعی مرئی نباشند

نفیسی راد با اشاره به پیشگفتار این کتاب می گوید: قرار نیست جیمی داستان پیروزیت خود را با حالتی شعارزده تعریف کند بلکه او داستانِ پشتِ داستان پیروزیت خود را با زبانی صمیمانه و البته کاربردی بیان می نماید. ترجمه و انتشار باورش کنید بهانه ای شد تا گپ وگفتی با این مترجم داشته باشیم که در ادامه می خوانید. کتاب های چه اتفاقی برایت افتاد؟، جرئت رویاپردازی و هزاران خورشید تابان در حوزه ترجمه و رمان تالیفی هادس از جمله آثار نفیسی راد به شمار می آید.

کتاب باورش کنید با عنوان تکمیلی چگونه می توان از فردی که او را دست کم می گیرند، به فردی توقف ناپذیر تبدیل شد نوشته جیمی کرن لیما، تازه ترین اثر ترجمه ای شماست که کتابی روانشناختی از یک کارآفرین حرفه ای است. درباره مباحث و سرفصل های مطرح در این کتاب شرح دهید.

این کتاب با نام اصلی believe It عنوانی ست به معنای باورش کنید، اما نویسنده خلاقیت به خرج داده چراکه این عنوان دو معنا دارد؛ یکی همان باورش کنید، یکی ایت را باور کنید. ایت کازمتیک IT cosmetics نام شرکت این کارآفرین است که از Innovative Technology نشات گرفته است به معنای فناوری مبتکرانه. کتاب باورش کنید از سه فصل با عنوان های باور، ریسک و قدرت متشکل شده است. جیمی در پیشگفتار روح خودش را بی هیچ زرق و برق و تجملی به خواننده نشان می دهد و ابراز مسرت می نماید که خوانندگان را در این کتاب با خود همراه می نماید تا بتوانند از دانش و تجربیات چندساله او در دنیای کارآفرینی بهره مند شوند.

اعتمادبه نفس، قدرت ریسک پذیری و روحیه جنگجو از مقوله های اساسی در انتخاب شغل و حرفه، ورود به فضاهای کاری تازه و کارآفرینی به شمار می آید. اساسا این اثر چگونه به مخاطبانش برای رسیدن به این هدف یاری می نماید؟

نویسنده در عنفوان جوانی، هر آنچه را که می خواسته داشته؛ شغل رویایی اش که مجری گری بود، با عشق زندگی اش ازدواج کرد اما ناگهان بیماری پوستی رزاسه در او تشخیص داده می گردد. اعتماد بنفس او به زیر صفر می رسد. این بیماری چون ظاهر او را به شدت تحت الشعاع قرار داده بود، منجر به این امر می گردد که تمام پس انداز و حقوق خود را صرف کرم ها و لوازم آرایشی و فاندیشن های تجاری و دارویی کند، اما هیچ کدام مؤثر واقع نمی شدند. به این ترتیب او متوجه می گردد کرم های آرایشی موجود روی پوست های صاف و با طراوت موثر هستند و افرادی که مانند او مشکل دارند، هیچ کرمی روی پوستشان جواب نمی دهد. جیمی ناگهان متوجه می گردد در تمام عمرش سلیقه صنعت زیبایی باعث شده تن انگاری کند و انگار زنان واقعی با مسائل واقعی وجود مرئی ندارند. پس افق دیدش را گسترده تر می نماید. از شغلش استعفا می دهد و شرکت آرایشی بهداشتی خود را در اتاق پذیرایی اش به اتفاق همسرش دایر می نماید. پس از نه های بسیاری که می شنود، پیروز می گردد در شبکه کیو وی سی کالاهایش را در معرض فروش لایو بگذارد. در این برنامه او می توانسته از مدل های رایج استفاده کند اما در عوض خودش با صورت سرخ و بی آرایش و همراه با مدل هایی هفتاد ساله و زنان واقعی با صورت های آکنه ای جلوی دوربین ظاهر می شدند و چنان این حرکت تأثیرگذار واقع می گردد که در ده دقیقه تمام محصولاتش فروخته می شوند. سپس او کلا سلیقه صنعت زیبایی را به چالش می کشد. جیمی اولین فردی است که برای تبلیغات محصولات خود زنان واقعی بدون روتوش را استخدام کرد. ناگفته نماند جیمی کرن لیما به تحصیلات دانشگاهی بسیار اهمیت داده و مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه معتبر امریکایی دریافت نموده است. او و همسرش همکلاسی بودند و همسر او شاگرد ممتاز دوران ارشد بود. پس آن ها برای راه اندازی کسب و کار خود، با جیب خالی اما برنامه کسب و کار حساب شده آغاز کردند.

شعارزدگی، نصیحت محوری و نگاه دور از واقعیت از مواردی ست که همیشه به عنوان نقطه ضعف آثار روانشناسی- انگیزشی از سوی اغلب مخاطبان این حوزه مطرح بوده است. جیمی کرن لیما از چه راهکاری برای کاربردی بودن آموزه هایش بهره برده است؟

جیمی کرن لیما در پیشگفتار کتاب، خاطرنشان می نماید که قرار نیست داستان پیروزیت خود را با حالتی شعارزده تعریف کند بلکه او داستانِ پشتِ داستان پیروزیت خود را با زبانی صمیمانه و البته کاربردی بیان می نماید.

کرن لیما از تجربه شخصی اش در رسیدن به پیروزیت و در واقع آنچه بر خود واقعی اش در این مسیر طی نموده است، می گوید. این نگاه چه نقشی در خودشناسی و پذیرش ویژگی های فردی مخاطبانِ این اثر دارد؟

جیمی کرن لیما تمام تلاشش را می نماید که مخاطب تمامی مرارت ها را بپذیرد تا بتواند در نهایت آن ها را به حلاوت ها تبدیل کند. اگر از قضا جیمی بیماری رزاسه نداشت، هرگز از شغل رویایی اش استعفا نمی داد. هرگز نمی کوشید کارآفرین گردد. هرگز نیز میلیاردر خودساخته نمی شد. او قله ها و دره های زیادی در زندگی اش داشت، طوری که نسبت به مسائلی همانند پذیرش خود، ناامنی های بسیاری داشت اما درنهایت با پذیرش خودِ واقعی اش توانست غول افسردگی، ناامنی را شکست دهد.

به نظر می رسد این کتاب با نگاهی زنانه به مسائل و مسائل این قشر از جامعه در بازار کار و تجارت نوشته شده است. نظر شما در این باره چیست؟

جیمی کرن لیما، دیدگاهی زنانه ندارد، چون تمامی کارهایش را به همراه همسرش انجام داده، که از قضا پائولو در این مسیر بسیار نکوهش می شده که تو از آرایش و مسائل زنانه چه می دانی؟! اما همان طور که اشاره کردم این دو عاشق هم بودند، پائولو به خاطر همسرش جیمی از شغلش استعفا می دهد و در تأسیس شرکت پابه پای همسرش کار می نماید. و با برنامه ریزی دقیق، عشق زیاد و باور و ایمان به خودشان، پیروزیت شایان توجهی را کسب می نمایند. ناگفته نماند جیمی به عنوان زن، در دنیای تجارت در اقلیت بوده و به همین علت طبق معمول، بیشتر از مردان زحمت می کشد اما مهم این است که به هدف می زند.

در خاتمه خبری برای مخاطبانتان دارید؟

در حال حاضر کتاب نوری که همراهمان است اثر میشل اوباما و تیزذهن بمانید از اور سانجی گوپتا، کتاب سرزمین پرتقال های غمگین و ایچی گو ایچی یه در انتشارات نسل نواندیش زیر چاپ هستند و در فروردین 1402 منتشر می شوند. رمان ایتالیایی اثر شکری المبخوت برنده بوکر عربی نیز همین روزها روانه بازار کتاب می گردد. بعلاوه در حال ترجمه سه اثر هستم که امیدوارم بتوانم تا خاتمه سال 1402 منتشرشان کنم.

درباره کتاب:

در بخشی از کتاب می خوانیم:

من به این باور رسیده ام که نه تنها توازن برقرار کردن دروغ است، بلکه می تواند شکلی از خودتخریبی باشد که بسیاری از دختران و زنان قربانی اش می شوند. در عوض، به قدرت انتخابتان مبتنی بر آنکه بر چه چیزی تمرکز کنید و به انرژی تان، باور داشته باشید. در لحظه حضور کامل داشته باشید، چون در هر شرایطی، هرچیزی قیمتی دارد و برای به دست آوردن آن، باید چیزی را از دست بدهیم.

کتاب باورش کنید نوشته جیمی کرن لیما، با شمارگان 500 نسخه، در 374 صفحه، به قیمت 189 هزار و 900 تومان، در قطع رقعی، جلد شومیز، با ترجمه مریم نفیسی راد و از سوی انتشارات نسل نواندیش به بازار کتاب راه یافت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 30 فروردین 1402 بروزرسانی: 30 فروردین 1402 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11326

به "جیمی معتقد است صنعت زیبایی باعث شده زنان واقعی با مسائل واقعی مرئی نباشند" امتیاز دهید

1 کاربر به "جیمی معتقد است صنعت زیبایی باعث شده زنان واقعی با مسائل واقعی مرئی نباشند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جیمی معتقد است صنعت زیبایی باعث شده زنان واقعی با مسائل واقعی مرئی نباشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید