ترکیه: گسیل آوارگان از ادلب متوقف شده است

به گزارش جعبه مهر، وزیر دفاع ترکیه گفت که گسیل آوارگان از ادلب متوقف شده و آوارگان در حال بازگشت به این استان هستند.

ترکیه: گسیل آوارگان از ادلب متوقف شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه روز جمعه گفت که نشانه هایی وجود دارد که حاکی از توقف گسیل آوارگان از ادلب و بازگشت پناهندگان به این استان است.

به گزارش شبکه تی آرتی، وی در ادامه گفت: هدف ما ایجاد آتش بس دائمی در ادلب بوده و نقش خود را در این زمینه ایفا کرده و روس ها نیز نقش سازنده ای در این فرایند ایفا کرده اند.

وی با اشاره به دیدارها با هیئت روسی در آنکارا افزود: توافقی که میان دو طرف حاصل شده بود امضا شد و وارد مرحله اجرا شد و گشتی های مشترک دو کشور در بزرگراه M4 از 15 ماه جاری میلادی (25 اسفند) آغاز می شود.

رؤسای جمهور روسیه و ترکیه هفته قبل در کنفرانس خبری مشترک، از توافق دوجانبه بر سر اعمال آتش بس در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه خبر دادند.

آنکارا و مسکو توافق کردند برای نظارت بر منطقه کاهش تنش، در شهرک های نزدیک ادلب گشت زنی های مشترک برقرار کنند. همچنین مقرر شده در طول بزرگراه اِم4 سوریه یک گذرگاه امنیتی به عمق 6 کیلومتر هم از شمال و هم از جنوب ایجاد شود. قرار است بر سر سایر ملاک ها ظرف 7 روز آینده تصمیم گیری شود.

.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5203

به "ترکیه: گسیل آوارگان از ادلب متوقف شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: گسیل آوارگان از ادلب متوقف شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید