برجام؛ موضوع نشست لاوروف با سفرای کشورهای اروپایی در مسکو

به گزارش جعبه مهر، وزیر خارجه روسیه در دیدار با روسای نمایندگی های دیپلماتیک کشورهای عضو اتحادیه اروپا، اوضاع پیرامون ایران و برجام، مسائل مربوط به اوکراین و دورنمای توسعه روابط روسیه-اتحادیه اروپا را مورد آنالیز قرار داد.

برجام؛ موضوع نشست لاوروف با سفرای کشورهای اروپایی در مسکو

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه با روسای نمایندگی های دیپلماتیک کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مسکو دیدار نموده و در جریان آن مسائل مربوط به اوکراین و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته ای ایران و همچنین دورنمای توسعه روابط بین مسکو و بروکسل را آنالیز کرد.

در بیانیه ای که از سوی وزارت خارجه روسیه منتشر شد، در این باره شرح داده شده است : در جریان این نشست، وضعیت کنونی و دورنمای روند توسعه روابط روسیه و اتحادیه اروپا که در حال حاضر بهترین شرایط خود را سپری نمی کند، مورد آنالیز طرفین نهاده شد. سرگئی لاوروف تاکید نمود که مقامات مسکو تمایل دارند تا گفت وگوهای تمام عیار و مشارکت با اتحادیه اروپا بر اساس اصل برابری، احترام متقابل و منفعت دوجانبه برقرار شود. وی در این رابطه بر غیرسازنده بودن اقدامات محدودنماینده یکجانبه و دیگر اقدامات که به حقوق بین الملل و ایجاد اختلاف بین کشورهای قاره اروپا آسیب می رساند، تاکید نمود.

بر اساس این اطلاعات، وزیر خارجه روسیه و سفرای کشورهای اروپایی همچنین مسائل مهم کنونی در عرصه روابط بین المللی را نیز مورد گفتگو قرار دادند که دورنمای عادی شدن اوضاع پیرامون توافقنامه هسته ای و به طور کلی مسائل مربوط به ایران و همچنین حل و فصل مناقشه داخلی در اوکراین در مرکز این مذاکرات قرار داشت. لاوروف از کشورهای اروپایی خواست تا فعالانه در جهت حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) کوشش نمایند.

در رابطه با اوکراین نیز درخواست کرد تا از نفوذ خویش بر مقامات کی یف استفاده نمایند تا آنها را به سمت اجرای کامل تعهدات خویش در قبال توافقات مینسک و رعایت حقوق اقلیت های ملی در این کشور سوق دهند.

علاوه بر این، مسائل مربوط به آفریقای شمالی، از جمله اوضاع در لیبی نیز در این دیدار مورد آنالیز طرفین نهاده شد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2230

به "برجام؛ موضوع نشست لاوروف با سفرای کشورهای اروپایی در مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برجام؛ موضوع نشست لاوروف با سفرای کشورهای اروپایی در مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید