ابتکار جدید برای حل بحران یمن؛ تشکیل دولت فدرال

به گزارش جعبه مهر، رئیس جمهور اسبق یمن جنوبی، از توافق بر سر طرحی جدید برای حل بحران این کشور اطلاع داد که از جمله مفاد آن ایجاد دولت فدرال و برگزاری همه پرسی برای قانون اساسی است.

ابتکار جدید برای حل بحران یمن؛ تشکیل دولت فدرال

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، علی ناصر محمد رئیس جمهور پیشین یمن جنوبی در دهه هشتاد از یک پروژه سیاسی برای حل بحران یمن اطلاع داد.

بر اساس گزارش یمن وویس، وی گفت، این پروژه با همکاری کشورهای منطقه و تمامی طرف های مربوطه به جنگ یمن مورد آنالیز قرار گرفته و بیشتر طرف ها از جمله فرستاده سازمان ملل و اتحادیه عرب از آن استقبال نموده اند.

علی ناصر درباره محتوای این ابتکار برای حل بحران یمن گفت: این ابتکار شامل توقف جنگ، ایجاد دولت فدرال از دو اقلیم، تشکیل دولت وحدت ملی برای دوره انتقالی، دریافت سلاح از تمامی گروه های مسلح و قرار دادن آن در وزارت دفاع وحدت ملی، برگزاری همه پرسی برای قانون اساسی و اجرای انتخابات ریاستی و پارلمانی است.

وی سپس اعلام نمود، این ابتکار بعضی طرف هایی که خواهان امنیت و استقرار یمن و منطقه نیستند و تاجران جنگی را که خواهان خاتمه آن نیستند ، شوکه نموده است.

علی ناصر اضافه نمود: انصارالله نمی تواند در شمال یمن با دور کردن دیگران از مشارکت در قدرت حاکمیت کند، شورای انتقالی هم نمی تواند در عدن با دور کردن دیگران حاکمیت کند، همان طور که دولت قانونی (دولت هادی) پس از آنکه از بازگشت به صنعا و عدن به حمایت ائتلاف بازماند، نمی تواند به حاکمیت شمال تا جنوب یمن بازگردد.

وی سپس توضیح داد، سه ماه دیگر جنگ یمن وارد سال ششم می گردد پس از آنکه بعضی گمان می کردند آن را در سی روز فیصله خواهند داد؛ برآورد آنها بر اساس طرح های آنالیز شده و واقعی نبود.

علی ناصر تأکید کرد، یمن نیازمند دولتی قدرتمند برای حمایت از امنیت و ثبات کشور، حمایت از منافع همسایگان و نیز منافع قدرت های منطقه ای و بین المللی است.

یمن از فروردین 1394 تحت حمله همه جانبه ائتلاف سعودی به بهانه بازگرداندن دولت مشروع واقع شده است و تا کنون هزاران نفر در آن کشته و زخمی شده اند.

ص

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4438

به "ابتکار جدید برای حل بحران یمن؛ تشکیل دولت فدرال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتکار جدید برای حل بحران یمن؛ تشکیل دولت فدرال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید