یخچال طبیعی کوه مونت بلان هم فرو می ریزد

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران به نقل از اینترستینگ اینجینرینگ، مقامات ایتالیایی می گویند بخشی از کوه مونت بلان که در این کشور واقع است با خطر ذوب شدن یخچال های طبیعی خود روبرو بوده و از همین رو باید جاده های نزدیک به این منطقه بسته گردد و از افراد ساکن در نواحی پرخطر خواسته گردد تا هر چه سریع تر این مناطق را تخلیه نمایند.

یخچال طبیعی کوه مونت بلان هم فرو می ریزد

بر اساس تحلیل های محققان محلی با آب شدن یخچال طبیعی مونت بلان در بخش ایتالیایی این رشته کوه در حدود 250 هزار متر مکعب یخ به سمت مناطق پایین دست سرازیر خواهد شد.

پیش بینی دقیق زمان وقوع این رخداد کار ساده ای نیست، ولی با توجه به اینکه یخچال یادشده هر روز بین 50 تا 60 سانتیمتر حرکت می نماید، تصور می گردد فرصت زیادی برای فروریختن این یخچال باقی نمانده است.

مونت بلان مرتفع ترین کوه در رشته کوه آلپ است که ارتفاع آن از سطح دریا بیش از 4800 متر است. یخچال طبیعی این کوه که بین ایتالیا و فرانسه واقع است از جمله مقاصد جهانگردی محبوب برای کوهنوردی و اسکی است. در ماه های اخیر خبرهای متعددی در خصوص ریزش یخچال های طبیعی در رشته کوه های هیمالیا و نیز در کشورهای مختلف در قاره های آسیا و آمریکا منتشر شده است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3213

به "یخچال طبیعی کوه مونت بلان هم فرو می ریزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یخچال طبیعی کوه مونت بلان هم فرو می ریزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید