گزارش روایت ازسیلاب 15 شهریور و پیش نویس آن اواخر مهر اعلام می گردد

به گزارش جعبه مهر، رئیس دانشگاه تهران گفت: گزارش مرحله اول سیلاب که فقط به روایت دقیق و مستند از حاثه سیل می پردازد، 15 شهریور اعلام و در اواخر مهرماه پیش نویس گزارش نهایی داده می گردد.

گزارش روایت ازسیلاب 15 شهریور و پیش نویس آن اواخر مهر اعلام می گردد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار گردید، گفت: 250نفر از اساتید دانشگاهی در هیأت رسیدگی به تهیه گزارش سیلاب همکاری دارند که در مرحله اول، ارائه گزارش فقط به روایت و مستند از سیل می پردازد که در قالب پیش نویش از روز اول هفته آینده این گزارش در اختیار مهندسان مشاور، انجمن های علمی، متخصصان و دستگاه های نظارتی ارسال می گردد که نظر نهایی خود را بدهند که پس از آن گزارش سیلاب در 15 شهریور اعلام عمومی می گردد.

وی اضافه نمود: در گزارش نهایی سیلاب که اواخر مهرماه اعلام می گردد به مسائلی مانند پیش بینی سیل ، وضعیت بسترها، خسارات، تحلیل و نتیجه گیری پرداخته شده است که امیدواریم پیگیری این موضوع توسط دولت در دستور کار برای رسیدگی به حوادث این چنینی قرار گیرد.

نیلی احمدآبادی اضافه نمود: در هفته های آینده نشستی را با اسکاپ که مهم ترین نهاد بین المللی در موضوع رخدادها در منطقه و آسیای غربی است را با حضور 2 دانشگاه از کشور چین ، کشور آلمان و سفارت هلند خواهیم داشت که از ظرفیت آنها استفاده خواهیم کرد که در این رابطه باید بگویم سعی داریم شبکه شکل گرفته همچنان بتواند به کار خود ادامه دهد.

وی اضافه نمود: در امسال یعنی سال 97-98 حدود 13 هزار دانشجو را پذیرش کردیم که 4 هزار نفر در مقطع کارشناسی بودند که چندین سال است ما ظرفیت مقطع کارشناسی را تغییر نداده ایم، تعداد 7 هزار دانشجو در مقطع ارشد و هزار و 200 نفر در مقطع دکتری پذیرش کردیم . همچنین 700 نفر از دانشجویان ارشد و 1000 نفر از دانشجویان دکتری به وسیله آیین نامه استعداد درخشان پذیرش شدند.

نیلی احمد آبادی ادامه داد: موضوع مهم دیگر مسأله رساله دکتری است که باید بر اساس احتیاج جامعه باشد، از این رو با شرکت فولاد مبارکه و وزارت نفت مذانموده کردیم تا از رساله های دکتری استفاده بهینه ای کند.

رئیس دانشگاه تهران توضیح داد: جمعیت دانشگاه تهران امروز به 40 هزار نفر کاهش پیدا نموده اما هدف ما افزایش کیفیت آموزشی دانشگاه است به همین دلیل نسبت استاد و دانشگاه به دقت رعایت شده است، ما سعی کردیم نسبت استاد و دانشجو را در شاخص های ملی و بین المللی رعایت کنیم. همچنین برنامه مهارت های نرم را برای دانشجویانمان در نظر داریم. همچنین دانشگاه سعی می نماید انتها نامه های ارشد و دکتری را در اختیار جامعه قرار بدهد از این رو یکی از پل های ارتباطی بین مردم و دانشگاه جهت بهره بردن از انتها نامه ها پارک های علم و فناوری است. ما همچنین به وسیله پارک های علم و فناوری می توانیم ایده های دانشجویان را به اشتغال تبدیل کنیم.

نیلی احمد آبادی اضافه نمود: برگزاری دوره مهارت های نرم در دانشگاه تهران مورد توجه است. دانشگاه تهران کوشش می نماید انتها نامه ها در جامعه مورد استفاده قرار گیرد. در طرح رویش با یاری مراکز و پارک های علم و فناوری، ایده ها و انتها نامه های دانشجویان به کسب و کار تبدیل می گردد .

وی توضیح داد: با وزارت نفت و شرکت فولاد مبارکه توافق کردیم قبل از پذیرش دانشجو، عناوین مورد احتیاج را اعلام نمایند و این شرکت ها از هزینه های اقتصادی انتها نامه ها حمایت خواهند کرد. این اقدام به تقاضای صنعت پاسخ خواهد داد.

رئیس دانشگاه تهران در ادامه گفت: یکی دیگر از اهداف دانشگاه، تمرکز روی دانشجویان کارشناسی است. دانشگاه در سال قبل الگوی کهاد را معرفی کرد که براساس آن دانشجوی رشته مهندسی می توانست بسته کارآفرینی دریافت کند. امسال مدلی دو وجهی را پیگیری خواهیم کرد، با این تفاوت که این بسته در برنامه آموزشی قرار خواهد گرفت. دانشگاه تهران این امکان را برای فارغ التحصیلان فراهم می نماید که فرد دارای 2 تخصص باشد. دانشگاه احتیاجمند ارائه دستاوردهای خود به جامعه است؛ اما هنوز نتوانسته ایم دستاوردهای خود را آن طور که باید به جامعه ارائه دهیم.

وی ادامه داد: شبکه خبرنگاران دانشجویان دانشگاه تهران را راه اندازی نموده ایم، همچنین نمایشگاه پژوهش های مجازی در راستای ارائه دستاوردهای دانشگاه افتتاح خواهد شد. دانشگاه مسئولیت اجتماعی خود را جدی گرفته و در قالب خوشه های فکری با دانشگاه های دیگر فعالیت خواهد نمود که از آن جمله می توان به حوزه اقتصاد کلان اشاره نمود. بر این اساس، دانشگاه پیشنهاداتی را در حوزه اقتصاد به دانشگاه های مختلف ارائه خواهد نمود.

نیلی احمدآبادی اعلام کرد: دانشگاه تهران امسال تأسیس باشگاه دانش آموزی را در دستور کار قرار داده است. دانش آموزان بخش بزرگی از جامعه را تشکیل می دهند و در این باشگاه امکان حضور دانش آموزان فراهم شده است، به ویژه مناطق محروم در دستور کار قرار گرفته است تا دانش آموزان این مناطق بتوانند با امکانات دانشگاه تهران آشنا شوند.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت های بین المللی دانشگاه اضافه نمود: فعالیت بین المللی در ذات دانشگاه ها وجود دارد و دانشگاه تهران ریاست یکی از بزرگ ترین اتحادیه ها تحت عنوان AUAP را برعهده دارد. کارآموزی بین المللی در این شبکه به تصویب رسیده است و امیدوارم پذیرش دانشجوی خارجی در سال آینده به بیش از 50 درصد برسد.

رئیس دانشگاه تهران درباره اشتغال دانشجویان اعلام نمود: می توان ادعا کرد افرادی که مدرک دانشگاه تهران را دریافت نموده اند در حوزه کاری خود پیروز بوده اند؛ اما دانش و مهارت های آن نیز مورد توجه است.

نیلی احمد آبادی از ارتباط با دانش آموختگان اطلاع داد و اضافه نمود: رصد فارغ التحصیلان در دانشگاه پیگیری می گردد، البته به دلیل سربازی پیگیری این اقدام کمی سخت می گردد که مطابق استاندارد جهانی برای دانشجویان پسر نیست، عدم دسترسی به دانش آموختگان از جمله مشکلاتی است که با آن روبرو هستیم. در سال های اخیر ایمیل دانشجویان را دریافت نموده ایم تا با مشکل روبرو نشویم. کانون دانش آموختگان دانشگاه تهران را هم تشکیل می دهیم و امیدواریم این انجمن بتواند به رصد فارغ التحصیلان یاری کند. البته بعضی از دانشجویان به خارج از کشور مهاجرت می نمایند و پیگیری آن سخت است. 23 هزار نفر مدرک خود را آزاد نموده اند که بیشترین تعداد به ترتیب از دانشگاه های تهران، صنعتی شریف و امیر کبیر بوده اند.

وی ادامه داد: محور تمامی رسانه ها، خبرنگاران هستند. امروزه فراوری و پخش خبر افزایش یافته است و ما به لحاظ محتوا به خبرهای خبرنگاران اعتماد داریم.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2557

به "گزارش روایت ازسیلاب 15 شهریور و پیش نویس آن اواخر مهر اعلام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش روایت ازسیلاب 15 شهریور و پیش نویس آن اواخر مهر اعلام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید