کرونا و آسیب مالی شناورهای سنتی ، 1058 خودروی رسوبی در گمرکات بوشهر

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران/بوشهر مدیرکل گمرک بوشهر مطرح کرد: متاسفانه با شیوع ویروس کرونا، با جلوگیری از فعالیت تجاری شناورهای سنتی، خدمه و کارکنان آنها دچار آسیب مالی شدند.

کرونا و آسیب مالی شناورهای سنتی ، 1058 خودروی رسوبی در گمرکات بوشهر

بهروز قره بیگی در نشست مطبوعاتی با اشاره به میزان صادرات با احتساب میعانات گازی گفت: در 5 ماهه ابتدایی امسال، بیش از 9.6 میلیون تن کالا به ارزش تقریبی 2 میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

وی با اشاره به تخلیه کالاهای اساسی در بندر بوشهر اضافه کرد: تا به امروز 6 کشتی حامل کالای اساسی با ظرفیت 10 الی 15 هزار تن در بندر بوشهر پهلو گرفته که این امر موجب رونق فعالیت های تجاری شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر بیان نمود: موز و برنج مهمترین کالاهای وارداتی و همچنین چین و امارات مقاصد اصلی صادرات گمرکات استان بوشهر بوده است.

قره بیگی با اشاره به صادرات بدون احتساب میعانات گازی اظهار کرد: در 5 ماهه ابتدایی امسال، حدود 9 میلیون و 620 هزار تن کالا به ارزش حدود یک میلیارد و 975 میلیون و 816 هزار دلار از گمرکات 14 گانه استان بوشهر صادر شده است.

عمده کالاهای صادراتی استان بوشهر

وی با اشاره به آمار واردات قطعی گفت: در پنج ماه اول امسال، به میزان 209 هزار و 94 تن کالا به ارزش 428 میلیون و 133 هزار و 522 دلار از گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر توضیح داد: عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان شامل موز، برنج، قطعات خودرو، لاستیک خودروی سواری، شیرآلات صنعتی، بلبرینگ خودرو و قطعات منفصله موتورسیکلت بوده است.

بهروز قره بیگی ادامه داد: کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، فیلیپین، اکوادور، اسپانیا، جمهوری کره، ایتالیا، روسیه و ژاپن عمده کشورهای مبدا واردات گمرکات استان بوشهر بوده اند.

این مسئول همچنین با برشمردن محصولات پتروشیمی، مواد معدنی، انواع آبزیان، تره بار و محصولات تولیدی استان بوشهر به عنوان عمده کالاهای صادراتی گفت: این کالاها به کشورهای چین، امارات متحده عربی، ترکیه، پاکستان، برزیل، قطر، هند و افغانستان صادر شده است.

مسائل کالاهای رسوبی

معاون امور گمرکی ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر مطرح نمود: تعداد 1058 خودروی رسوبی در گمرک بوشهر وجود دارد که از این تعداد 208 خودرو مشمول مصوبه جدید دولت بوده است و تا به امروز 115 خودرو ترخیص و 93 خودرو دیگر نیز دارای قابلیت ترخیص هستند.

رضا مهرجویی دیگر کالاهای رسوب شده در گمرک بوشهر را کالاهای انباری فله، کانتینری و خودرویی دانست و اضافه کرد: در حال حاضر 750 کانتینر کالای رسوبی و یا متروکه در انبار گمرک بوشهر وجود دارد که مسائل متفاوتی از جمله فقدان مجوز استاندارد و بهداشت و یا مسائل قضایی دارند.

وی اظهار کرد: تا به امروز 2 کشتی حامل مواد اولیه کود فسفات هر کدام به ظرفیت 20 هزار تن در بندر بوشهر پهلو گرفته است.

معاون گمرکات استان بوشهر تاکید نمود: تمام گمرکات استان بوشهر به سامانه جامع گمرکی مجهز هستند که این سامانه علاوه بر تسریع در فرایند خدمات گمرکی نقش مهمی در جلوگیری از قاچاق کالا ایفا می نماید.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7342

به "کرونا و آسیب مالی شناورهای سنتی ، 1058 خودروی رسوبی در گمرکات بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا و آسیب مالی شناورهای سنتی ، 1058 خودروی رسوبی در گمرکات بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید