کاهش فشارخون بدون مصرف دارو!

به گزارش وبلاگ 1 کد، با بعضی اقدامات پیشگیرانه می تواند فشارخون بالا را کاهش داد و گرفتار عوارض این قاتل خاموش نشد.

کاهش فشارخون بدون مصرف دارو!

به گزارش وبلاگ 1 کد از وبلاگ 1 کد، اگر بیش از دو سال است که فشار خون خود را کنترل نکرده اید، به پزشک مراجعه کنید. فشار خون بالاتر از 130 میلی متر جیوه، باید حتما کنترل گردد.

وزن متعادل داشته باشید

ورزش منظم مانند پیاده روی سریع، در کاهش فشار خون بالا به اندازه دارو ها موثر است. ورزش به قلب یاری می نماید تا از اکسیژن به طور موثرتری استفاده کند. در بیشتر روز های هفته به مدت 30 دقیقه تمرینات کاردیو داشته باشید.

عمیق نفس بکشید

بدن ما با ترشح هورمون های استرس مانند کورتیزول و آدرنالین در خون، به استرس واکنش می دهد. این هورمون ها می توانند ضربان قلب شما را افزایش دهند و رگ های خونی را منقبض نمایند و باعث افزایش فشار خون شوند اما تکنیک های تنفس عمیق می تواند به کنترل هورمون های استرس و کاهش فشار خون یاری کند.

غذا های غنی از پتاسیم بخورید

پتاسیم کلیه ها را ترغیب می نماید که سدیم بیشتری به وسیله ادرار دفع نمایند و دفع سدیم می تواند به کاهش فشار خون یاری کند. موز یکی از منابع عالی پتاسیم است. سیب زمینی شیرین، گوجه فرنگی، آب پرتقال، لوبیا، نخود فرنگی، طالبی، عسل و میوه های خشک مانند آلو خشک یا کشمش از دیگر منابع خوب هستند. روزانه 2000 تا 4000 میلی گرم پتاسیم دریافت کنید.

میزان مصرف سدیم خود را کاهش دهید. انجمن قلب آمریکا توصیه می نماید که مصرف سدیم خود را کاهش دهید و به زیر 1500 میلی گرم در روز برسانید.

شکلات تلخ میل کنید

شکلات فلاوانول هایی دارد که با شل کردن رگ های خونی و تقویت جریان خون، به کاهش فشار خون یاری می نمایند.

مصرف منظم شکلات تلخ، فشار خون سیستولیک را 5 میلی متر جیوه و فشار خون دیاستولیک را تقریباً 3 میلی متر جیوه کاهش می دهد.

قهوه بدون کافئین بنوشید

مطالعات نشان داده که به طور متوسط ، مصرف 200 تا 300 میلی گرم کافئین، فشار خون سیستولیک را 8 میلی متر جیوه و فشار خون دیاستولیک را 6 میلی متر جیوه افزایش می دهد و اثرات آن می تواند تا 3 ساعت ادامه داشته باشد.

به فکر درمان خر و پف باشید

خر و پف بلند و بی وقفه، علامت آپنه انسدادی خواب (OSA) است؛ اختلالی که با وقفه های کوتاه مدت و در عین حال بالقوه تهدیدنماینده زندگی، در تنفس هنگام خواب تعیین می گردد.

به گفته محققان دانشگاه آلاباما، بسیاری از مبتلایان به آپنه خواب دارای مقادیر زیادی آلدوسترون، هورمونی هستند که می تواند فشار خون را افزایش دهد.

منبع: جام جم آنلاین

به "کاهش فشارخون بدون مصرف دارو!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش فشارخون بدون مصرف دارو!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید