کاهش تعداد سینماروها و سقوط گیشه هالیوود ، افت بهای بلیت

به گزارش جعبه مهر، آمار سینماروهای آمریکایی در سه ماه اول سال 2019 با 15 درصد کاهش به 266 میلیون نفر و درآمد گیشه با بیش از 16 درصد کاهش به 2.4 میلیارد دلار رسید.

کاهش تعداد سینماروها و سقوط گیشه هالیوود ، افت بهای بلیت

به گزارش خبرنگاران به نقل از ورایتی، گزارش انجمن ملی سینماداران آمریکا درباره عملکرد فصل اول سال 2019 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد میانگین بهای بلیت سینما با 15 سنت کاهش روی مرز 9 دلار متوقف مانده است. کم شدن استقبال از سینماها و در پی آن کاهش درآمد هم بیشتر به دلیل فروش نه چندان خوب و صدرنشینی انیمیشن های خانوادگی چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان و فیلم لگو 2: قسمت دوم بوده است.

درآمد سینماهای منطقه آمریکای شمالی در سال 2018 به 11.85 میلیارد دلار رسید که بالاترین رکورد در تاریخ هالیوود است. این رکوردشکنی به لطف افزایش هفت درصدی فروش نسبت به سال پیش از آن به دست آمد. ضمن اینکه میانگین بهای بلیت در سال 2017 حدود 8.97 دلار بود که با 1.6 درصد افزایش به حدود 9.11 دلار در سال 2018 رسید.

بر اساس آمار و ارقام موجود در گزارش انجمن ملی سینماداران، بیشترین رشد در جمعیت سینمارو مربوط به گروه های سنی 18 تا 24 و 25 تا 34 سال بود که در مجموع بیش از 50 درصد آمار فروش بلیت را به خود اختصاص داده اند. بیشترین کاهش هم از آن گروه سنی 55 سال به بالاست که سال 2018 حدود هفت درصد بود و در سه ماه اول سال جاری به پنج درصد رسیده است.

فیلم سینمایی کاپیتان مارول با فاصله بسیار زیاد بهترین عملکرد را در ماه های ژانویه تا مارس در بازار داخلی آمریکا داشت و با 354 میلیون دلار صدرنشین جدول فروش شد. چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان 153 میلیون دلار فروخت و فروش فیلم لگو 2 در آمریکا و کانادا فقط 105 میلیون دلار بود.

شاید بتوان مهم ترین دلیل کاهش درآمد سینماها را در منطقه آمریکای شمالی در سه ماه اول سال 2019 در مقایسه با سال گذشته به غیبت فیلمی چون پلنگ سیاه ربط داد؛ یک فیلم ابرقهرمانانه که 700 میلیون دلار در بازار داخلی فروخت و پس از جنگ های ستاره ای: نیرو برمی خیزد و آواتار سومین فیلم پرفروش تاریخ آمریکاست.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1602

به "کاهش تعداد سینماروها و سقوط گیشه هالیوود ، افت بهای بلیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش تعداد سینماروها و سقوط گیشه هالیوود ، افت بهای بلیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید