چشم پوشی از تخلفات کرونایی رانندگان

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، طی یکسال و نیم گذشته پروتکل های بهداشتی متعددی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای بخش های مختلف مالی از جمله حوزه حمل و نقل مصوب و ابلاغ شد اما هر قدر که از شیوع این ویروس می گذرد گویا رعایت این پروتکل ها برای مردم در بخش های مختلف علی السویه می گردد و در این میان ناظری هم نیست که با متخلفان برخورد نموده و بر رعایت دقیق آن نظارت کند.

چشم پوشی از تخلفات کرونایی رانندگان

اتوبوس های بین شهری هم در این ایام کرونایی موظف شدند که 50 درصد ظرفیت شان مسافر سوار نمایند این درحالی است که تا کنون مسافران بسیاری نسبت به پر شدن اتوبوس های بین شهری در ترمینال ها و پایانه های مسافری یا خارج از آن و در بین جهت گلایه دارند.

یکی از اپراتورهای این شرکت ها در پاسخ به این سوال که چرا پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنید و مسافر بیش از ظرفیت مجاز سوار می کنید، گفت: در پایانه 17 مسافر در اتوبوس سوار می شوند اما پس از خروج اتوبوس از پایانه، ما نظارتی نمی کنیم و این راننده است که باید رعایت کند و اگر مسافر بیشتری سوار می نماید باید از او بخواهید که رعایت کند.

یکی از مسافران که همواره در جهت تهران-اصفهان و تهران-زواره را با اتوبوس مسافرت می نماید شرایط سفر خود را اینگونه به ایسنا شرح داد که طی ماه های گذشته با وجود افزایش قیمت بلیت اتوبوس که بار سنگینی روی دوش مردم ایجاد نموده است همه انتظار دارند که پروتکل های بهداشتی رعایت گردد اما راننده در پایانه مسافری به میزان ظرفیت کامل اتوبوس خود مسافر می گیرد و پس از خروج از پایانه مسافری و تا رسیدن به مقصد مسافران بسیاری را روی پله ها جایگاه شاگرد راننده و حتی جایگاه های پلاستیکی بین راهرو اتوبوس سوار می نماید.

او اضافه کرد: نه تنها راننده و یاری های او پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی نمایند بلکه هیچ نظارتی بر مسافران هم ننموده و بسته بهداشتی در اختیارمان قرار نمی دهند.

این مسافر توضیح داد: اگر اعتراضی هم کنیم هیچ توجهی به آن نمی گردد و باز هم همین رویه وجود دارد.

البته داریوش باقر جوان -مدیر کل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای- در این باره به ایسنا گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی متولیان حمل و نقل عمومی برون شهری جزو وظایف تعریف شده از سوی ستاد ملی مقابله با کروناست که باید انجام گردد.

وی اضافه کرد: قطعا بر رعایت این پروتکل ها به وسیله شرکت های حمل و نقل و رانندگان نظارت شده و تعداد و درصد کمی از آن ها تخلفات کرونایی اینچنینی مرتکب می شوند که با آن ها برخورد خواهد شد.

مدیر کل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای ادامه داد: اگر مردم در هر مسافرتی که می فرایند بر فرایند اجرای صحیح این پروتکل ها نظارت نمایند و در صورت مشاهده تخلف آن را به سازمان راهداری و نمایندگان این سازمان مستقر در همه پایانه های حمل و نقل گزارش دهند با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا را در صفحه ویروس کرونا خبرنگاران دنبال کنید.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10508

به "چشم پوشی از تخلفات کرونایی رانندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم پوشی از تخلفات کرونایی رانندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید