پوشش 33 هزار هکتاری اراضی کشاورزی استان با سیستم های نوین آبیاری

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، الیاس تاج الدینی عصر یکشنبه در نشست با خبرنگاران، اضافه کرد: با توجه به اهمیت توسعه ظرفیت های نوین آبیاری، اتصال سالانه 3000 هکتار از اراضی به شبکه نوین آبیاری هدفگذاری گردیده است و افزایش راندمان و بهبود مدیریت منابع کشاورزی از دیگر هدفگذاری این محور از فعالیت است.

پوشش 33 هزار هکتاری اراضی کشاورزی استان با سیستم های نوین آبیاری

تاج الدینی با اشاره به تبدیل اراضی دیم به آبی، توضیح داد: با توجه به اهمیت تبدیل اراضی دیم به آبی، تاکنون 11 هزار هکتار از اراضی دیم به آبی تبدیل گردیده است و هدفگذاری برای افزایش این مهم نیز وجود دارد.

رئیس جهاد کشاورزی استان به اهمیت کشت گیاهان دارویی اشاره نمود و بیان داشت: در این حوزه کشت گیاهان دارویی در سطح استان 88 هکتار است و با توجه به برنامه ها، پوشش 300 هکتاری گیاهان دارویی در سطح استان برنامه ریزی گردیده است.

وی خام فروشی را از جمله مهمترین عوامل آسیب به کشاورزان دانست و گفت: فرآوری محصول گامی موثر در پوشش مسائل مربوط به خام فروشی است و اقداماتی در این حوزه نیز عملیاتی می گردد.

تاج الدینی همچنین توسعه 1500 هکتاری اراضی شیب دار را از دیگر برنامه ها مطرح کرد و گفت: در حوزه گلخانه ای نیز 44 هکتار پوشش داریم که 17 هکتار آن به فراوری گل اختصاص دارد.

وی اضافه نمود: در حال حاضر فراوری سالانه 20 میلیون شاخه گل بریده در استان محقق گردیده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان با تاکید بر راه اندازی طرح های راکد و به ظرفیت رساندن طرح های نیمه راکد دام و شیلات، گفت: در حال حاضر 235 مزرعه شیلات در استان داریم که 195 مزرعه آن فعال بوده و 45 طرح شیلات در استان راکد است.

تاج الدینی توضیح داد: در بخش دام نیز مسائل طرح های راکد وجود دارد که با شناسایی این طرح ها و حضور بانک های عامل و دستگاه های متولی برطرف مسائل اجرایی می گردد.

تاج الدینی از فراوری بیش از احتیاج استان در بخش فراوری گوشت قرمز اطلاع داد و اظهار کرد: در حال حاضر احتیاج گوشت قرمز استان 8500 تن است که بالغ بر 14 هزار تن در استان گوشت قرمز فراوری می گردد.

وی اضافه نمود: در حوزه گوشت مرغ احتیاج استان 17000 تن است که فراوری استان در این بخش به 11 هزار تن می رسد و باید پوشش کمبود فراوری در استان را عملیاتی کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان به آمار پروژه های کشاورزی استان اشاره نمود و بیان داشت: از شهریور ماه سال قبل تاکنون، 89 پروژه با 83 میلیارد تومان و اشتغالزایی برای 961 نفر اجرایی گردیده است.

تاج الدینی اضافه نمود: در امسال نیز بالغ بر 63 پروژه با 141 میلیارد تومان اعتبار و اشتغال زایی 415 نفر در حال اجرایی شدن است.

تاج الدینی گفت: در حوزه کشت چغندر قند نیز استان ظرفیت مناسبی دارد و با توجه به این پتانسیل، پوشش 600 هکتاری کشت چغندر قند در استان را خواهیم داشت.

وی اضافه نمود: همچنین برنامه کشت 2500 هکتاری کشت کلزا نیز در امسال هدفگذاری گردیده است.

تاج الدینی اظهار داشت: هدف کشاورزی امنیت غذایی است و هرچه بتوانیم فراوری را با در نظر دریافت اصول کارشناسی در عرصه های مختلف بیشتر کنیم، به نتیجه بهتر می رسیم.

وی تحریم های اقتصادی و کاهش بارندگی را از چالش های حوزه کشاورزی دانست و بیان داشت: چالش های کشاورزی باید به شکل مطلوب و کارشناسی گردیده حل گردیده و پویایی بیش از پیش این بخش را داشته باشیم.

تاج الدینی با اشاره به برخی از مسائل ناشی از خشکسالی، گفت: مدیریت کارشناسی گردیده این شرایط مورد تاکید است و باید برش های برنامه ای تعیین گردیده برای استان به نحو مطلوبی اجرایی شد و در استان نیز اقدامات اصولی و کارشناسی گردیده را داشته باشیم.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 345

به "پوشش 33 هزار هکتاری اراضی کشاورزی استان با سیستم های نوین آبیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوشش 33 هزار هکتاری اراضی کشاورزی استان با سیستم های نوین آبیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید