پنتاگون: یمن گرفتار بزرگترین فاجعه انسانی در دنیا حاضر است

به گزارش جعبه مهر، جان کربی در مصاحبه با شبکه الجزیره اوضاع مردم یمن را اسفناک توصیف کرد و گفت واشنگتن باید در این باره با عربستان رایزنی کند.

پنتاگون: یمن گرفتار بزرگترین فاجعه انسانی در دنیا حاضر است

به نقل از تلویزیون الجزیره، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اوضاع یمن را بزرگترین فاجعه انسانی دنیا کنونی توصیف کرد.

او اضافه نمود: مقامات کشورش باید درباره این مسئله با عربستان رایزنی نمایند و یاری های آمریکا به شرکا و دوستان این کشور باید با منافع و ارزش های آمریکا همخوانی داشته باشد.

جان کربی در مصاحبه با الجزیره اظهار کرد: رئیس جمهور جو بایدن گفته است می خواهد در خصوص حمایت و نقش آمریکا در عملیات تهاجمی عربستان علیه یمن بازنگری کند، چرا که ما می دانیم یمن گرفتار بزرگترین فاجعه انسانی در دنیا حاضر است و ما این مسئله را می دانیم. من کمی پیش به شما درباره رایزنی های خود با عربستان و تعامل با این کشور در راستای منافع ملی آمریکا سخن گفتم. این یکی از رایزنی هایی است که باید انجام دهیم.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا توضیح داد: تا کنون هیچ تصمیم نگرفته ایم که بخواهم آن را اعلام کنم,، ولی همواره در هر مکانی از دنیا که با آن روابط نظامی داریم و هنگامی که به دوست و شریکی یاری می کنیم این یاری یا شراکت و حمایت باید با منافع و ارزش های ما همخوانی داشته باشد.، باشگاه خبرنگاران

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9098

به "پنتاگون: یمن گرفتار بزرگترین فاجعه انسانی در دنیا حاضر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون: یمن گرفتار بزرگترین فاجعه انسانی در دنیا حاضر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید