پشتیبانی از 5G در کوالکام

به گزارش جعبه مهر، شبکه 5G روزبه روز نفوذ خود را به زندگی مردم بیشتر می نماید و تا همه گیرشدن آن راه زیادی نداریم. درحال حاضر انواع شبکه های 5G در سرتاسر آمریکای شمالی، اروپا و آسیا پیاده می شوند.

پشتیبانی از 5G در کوالکام

به علاوه تولیدنماینده های دستگاه ها هم پشتیبانی مناسب از 5G را به گوشی های هوشمند و مودم های خود می افزایند که از میان آن ها، کوالکام با پلتفرم اسنپدراگون 855 سهم خود را از بخش سخت افزار ادا کرد.

کوالکام اعلام نمود که با همکاری گوگل، API توسعه دهنده ها برای Android Q را بهبود خواهد داد تا از شبکه 5G در برنامه های خود پشتیبانی نمایند. طبق ادعای این دو شرکت، فرایند مذکور قابلیت هایی همچون دسترسی سریع تر به خدمات ابری، یکپارچه سازی آسان تر ویدئویی، بازی های چندنفره بر بستر ابری و واقعیت افزوده برای خرید و راستایابی را به همراه خواهد داشت.

فرانچسکو گریلی، معاون ارشد کوالکام درباره برنامه های جدید گفت:

با رونمایی از دستگاه ها و شبکه های متعدد در سراسر دنیا، دیگر می توان 5G را فناوری موجود و درحال اجرا دانست. اکنون زمان آن رسیده است تا توسعه دهنده های اپلیکیشن، 5G را هرچه بیشتر به زندگی مردم اضافه نمایند. نشان دادن آنچه با ارتباط مولتی گیگابیتی شبکه جدید و پاسخگویی سریع آن امکان دارد، بخشی از این فرایند خواهد بود.

یکی از تغییرات مهم درسمت توسعه دهنده های اندروید Q، درسترسی بهتر آن ها به اطلاعات کارایی شبکه ها خواهد بود؛ اطلاعاتی که شامل داده های توان مصرفی 5G هم می گردد. شرکت ها پیش بینی می نمایند که اپلیکیشن ها از اطلاعات دریافت شده برای بهبود کیفیت صدا و تصویر کاربران 5G استفاده خواهند کرد. به علاوه، پاسخگویی اپلیکیشن ها و بازی ها هم به خاطر تأخیر پایین شبکه جدید، بهبود می یابد.

شبکه های اولیه 5G اکنون سرعت دانلود حداکثر یک تا 2 گیگابیت برثانیه ارائه می نمایند که بسته به اپراتورها تغییر می نماید، اما کارایی معمول آن ها به 500 مگابیت برثانیه نزدیک می گردد. همین سرعت هم 10 تا 20 برابر بیشتر از سرعت میانگین کنونی شبکه 4G در کشورهای پیشرفته است. بعضی از بهبودها به سرعت توسط کاربران گوشی های 5G حس می شوند، اما برای تجربه عالی تر به بهینه سازی اپلیکیشن ها نیز احتیاج خواهیم داشت.

باب بارچرز، معاون ارشد گوگل در مراسم Google IO گفت:

اندروید پلتفرمی برای نوآوری است که توانایی خود را با سرعت بالا در هماهنگ شدن با فناوری های جدید همچون 5G نشان می دهد. ما از همکاری با کوالکام در Google IO هیجان زده هستیم که درنهایت منجربه پشتیبانی از توسعه دهنده ها و اکوسیستم بزرگ تر در راستا استفاده کامل از ظرفیت های 5G خواهد شد.

اندروید Q در ماه مارس به صورت آزمایشی عرضه شد و بهبودهایی همچون پشتیبانی از گوشی های تاشدنی ارائه کرد. سیستم عامل مخصوص گوشی های هوشمند و تبلت، تنها بخشی از برنامه های گوگل در کنفرانس توسعه دهنده ها را به خود اختصاصی می دهد. توسعه دهنده ها برای اطلاع بیشتر از نحوه پیاده سازی قابلیت های جدید 5G می توانند از بخش توسعه دهنده های شرکت در Connectivity Manager بازدید نمایند.

کوالکام علاوه بر همکاری در توسعه API توسعه دهنده ها در کارگاهی مخصوص 5G در Google IO نیز شرکت می نماید؛ کارگاهی که به نمایش دموهایی از 5G و روش های پیاده سازی آن شامل استفاده از ابزارها و APIهای جدید می پردازند.

زومیت

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: انتخاب
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1699

به "پشتیبانی از 5G در کوالکام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشتیبانی از 5G در کوالکام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید