پروفسور غلامحسین شاهچراغی در شیراز تجلیل شد

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، شامگاه پنچشنبه شب به پاس زحمات 30ساله استاد دکتر غلامحسین شاهچراغی عضو هیئت ممتحنه بورد ارتوپدی به عنوان یک عضو فعال و سخت کوش و پرورش دهنده 160 دانشجوی ارتوپدی در بیمارستان نمازی با حضور جمعی از اساتید جامعه پزشکی و قائم مقام وزیر بهداشت و درمان در استان فارس از وی تجلیل شد.

پروفسور غلامحسین شاهچراغی در شیراز تجلیل شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این مراسم گفت: امروزه داشتن امثال استاد شاهچراغی به لحاظ اخلاق و علم در جامعه پزشکی قابل تقدیر است از این رو نیازاست معرفی چنین اساتیدی را برای جامعه پزشکی به عنوان الگو معرفی شوند.

دکتر محمدهادی ایمانیه بابیان اینکه پروفسور شاهچراغی برای جامعه پزشکی فارس موردافتخاراست، اضافه نمود: در طی 30سال گذشته دکتر شاهچراغی علاوه براینکه خدمات ارزنده ای به بیماران ارائه نموده بلکه توانسته فعالیتهای علمی ارزشمندی در زمینه ارتوپدی داشته باشیم.

به عقیده وی استاد شاهچراغی توانسته فعالیتهای ارزشمندی توسعه ترویج و جراحی های ستون فقرات- توسعه جراحی های ارتوپلاستی(تعویض مفاصل)- تاسیس توصعه سیستم ارتوپدی اطفال و دیگرفعالیتهای علمی را انجام دهد که این مهم گواه کوشش بی شائبه پروفسور شاهچراغی در زمینه ارتوپدی خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز دکتر شاهچراغی را به عنوان یک چهره مطرح و قابل تقدیر یاد کرد واضافه نمود: کوشش داریم در آینده اساتید دیگری که در قطب پزشکی کشور فعالیت دارند معرفی و از آنان تجلیل کنیم .

استادگروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: افتخاراین را دارم باگذشت 30سال خدمت علمی و درمانی در قطب پزشکی ایران بیش از 170 دانشجوی رشته ارتوپدی را آموزش دهم و تعدادبسیاری از بیماران را درمان کنم که این امر یاعث آرامشی از سوی خداوند برای من است.

دکتر غلامحسین شاهچرای گفت: تمام امیدم بر این بود بتوانم روزی در زادگاهم به عنوان یک معلم خدمتگذاری کنم و دلیلی شوم که وصییت پدر و مادرم را انجام داده باشم.

استاد شاهچراغی با تاکید براینکه درتمام طول عمر خدمتی خودم هیچگاه الطاف خداوندی را فراموش نکردم و همین امر باعث شد بتوانم هدفم که معرفی ارتوپدی ایران در جهان بود معرفی و اعلام کنم در ایران نخبگان بسیار توانمندی در زمینه های مختلفی وجود دارد.

به گفته استاد شاهچراغی هم اکنون در ایران و استان فارس جراحی های ارتوپدی که توسط جراحان انجام میگردد در تمامی مراکزدرمانی بین المللی بی نظیرخواهدبود که خوشبختانه امروزه توسط نخبگان ایرانی صورت میپذیرد.

استاددکترغلامحسین شاهچراغی در سال 1328 دریکی از محلات قدیمی شیراز در نزدیکی حرم شاهچراغ (ع) و مسجد جامع به جهان آمد که پس ازتمام دوره متوسطه در دبیرستان شاهپور در رشته طبیعی با کسب عنوان دانش آموز برتر این مقطع را به سرانجام رساند و بلافاصله به عنوان دانشجوی پزشکی به ادامه تحصیل پرداخت و پس از ادامه رشته پزشکی در آمریکا با امتیاز برجسته قبول شد.

وی که قراربود جراحی مغز و اعصاب را ادامه دهد به گفته خودش شکستن مچ دست راستش باعث شد رشته ارتوپدی را بیشتر بشناسد و باعث گردد ارتوپدی را انتخاب کند و توسط نامه استاد دکترقریب از اساتید بنام بخش اطفال که آن موقع رییس دانشکده پزشکی بود مشوقی برای بازگشت وی به زادگاهش بگردد.

فعالیت های حرفه ای پرفسور غلامحسین شاهچراغی شامل تاسیسس و توسعه ارتوپدی انجمن اطفال ایران و شناسایی آن به جامعه بین المللی؛ فراهم کردن امکانات برای تحصیل تعداد زیادی متخصصین ارتوپدی دوره تکمیلی در کشور های کانادا و آمریکا ؛ نگارش و چاپ بیش از40 مقاله در ژورنالهای بین المللی، توسعه و آموزش جراحی های پیشرفته در خصوص شکستگی های استابولوم و لگن، تاسیس و توسعه سیستم ارتوپدی اطفال از جمله فعالیته های استاد غلامحسین شاهچراغی است.

در سرانجام مراسم تجلیل استادگروه ارتوپدی ازسردر بخش ارتوپدی بیمارستان نمازی بنام دکتر غلامحسین شاهچراغی رونمایی شد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3245

به "پروفسور غلامحسین شاهچراغی در شیراز تجلیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروفسور غلامحسین شاهچراغی در شیراز تجلیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید