پامپئو: عجله ای برای توافق با کره شمالی نداریم

به گزارش جعبه مهر، وزیر خارجه آمریکا بیان کرد این کشور عجله ای برای دستیابی به توافق با کره شمالی ندارد.

پامپئو: عجله ای برای توافق با کره شمالی نداریم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از یونهاپ، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته بیان کرد که انتظار دارد مذاکرات هسته ای با کره شمالی بر سر تسلیحات هسته ای در اواسط جولای از سرگرفته گردد.

این اظهارات پس از دیدار دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در منطقه غیرنظامی شده در مرز دو کره مطرح شد.

پمپئو در پایگاه هوایی اوسان به خبرنگاران گفت: این اتفاق خواهد افتاد... در ماه جولای، احتمالا در دو سه هفته آینده، در اواسط ماه جولای به نظرم در مکانی که بعدا معین خواهد شد برگزار می گردد.

وی در ادامه گفت: اما تیم ها جمع خواهند شد و کار را شروع خواهند کرد.

مایک پامپئو در بخشی از صحبتهای خود گفت: تصور می کنم کیم واقعا می خواهد کاری را به پایان برساند، کاری بسیار قابل توجه، که ما نیز خواهان انجام آن در زمانی معین هستیم. همانطور که رئیس جمهور گفت ما عجله ای برای انجام این کار نداریم.

روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در منطقه غیرنظامی شده در مرز بین دو کره با یکدیگر دیدار کردند. به این ترتیب ترامپ اولین رئیس جمهوری آمریکا به شمار می رود که در دوران ریاست جمهوری خود وارد کره شمالی شده است.

ترامپ پس از پا گذاشتن به خاک کره شمالی گفت: این روز بزرگی برای همه دنیاست. ترامپ همچنین گفت: من همین الان او را به کاخ سفید دعوت می کنم.

رهبر کره شمالی نیز ابراز امیدواری کرد این دیدار کوتاه ترامپ به روابط دو طرف بهبود ببخشد. وی اضافه نمود: می خواهیم گذشته را کنار بگذاریم و به آینده نگاه کنیم.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2117

به "پامپئو: عجله ای برای توافق با کره شمالی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو: عجله ای برای توافق با کره شمالی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید