وقتی راندن در جاده ها لذت بخش می گردد

به گزارش جعبه مهر، سواری آرام و دل نشین، آسایش حداکثری سرنشینان و تسلط راننده به جاده، چکیده تجربه رانندگی و سفر با ششمین نسل از تویوتا کمری دنده اتوماتیک است. وقتی جعبه دنده این خودرو درنهایت دقت طراحی و مونتاژ شده و از هماهنگی ویژه ای با پیشرانه آن برخوردار است، هر انتظاری که هنگام رانندگی با یک سدان دنده اتوماتیک دارید، برآورده می گردد و رانندگی برای تان لذت بخش می گردد.

وقتی راندن در جاده ها لذت بخش می گردد

ویژگی های مثبت:

شاید بارزترین ویژگی مشترک بین محصولات تویوتا همان موضوع دوام بالا و استهلاک پایین باشد. نسل ششم تویوتا کمری دنده اتوماتیک نیز، از کیفیت ساخت و مونتاژ فوق العاده ای برخوردار است. معروف است که اکثر نسخه های این خودرو، حتی بعد از چندین سال استفاده مستمر، تنها نیازمند لوازم مصرفی اند و با همان لوازم و قطعات اصلی اولیه به کار خود ادامه می دهند؛ این موضوع شاید رمز محبوبیت خودروهای تویوتا و به خصوص تویوتا کمری باشد.

کم تر خودرویی را سراغ داریم که با داشتن پیشرانه توانمند 4 سیلندر خطی با حجم 2400 سی سی و امکان فراوری 158 اسب بخار قدرت و 218 نیوتن متر گشتاور و رسیدن به حداکثر سرعت 205 کیلومتر بر ساعت، از مصرف سوخت پایینی برخوردار باشد و با سوزاندن 8.2 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر، نگرانی ها را بابت مصرف سوخت به حداقل برساند. این ویژگی تویوتا کمری از نظرها پنهان نمانده است و حتی صدها دستگاه از این خودرو به شکل تاکسی های لوکس مورد استفاده قرار گرفته اند؛ البته در کنار مصرف بهینه، دوام بالا، کابین جادار، عملکرد مطلوب جعبه دنده و… در این انتخاب مؤثر بوده است.

این سری از تویوتا کمری، ضمن برخورداری از سواری نرم و راحت، از طراحی ظاهری ساده و به دور از حاشیه برخوردار است و هماهنگی خطوط و برجستگی ها با قطعات و بخش های مختلف، ظاهری همه پسند به آن داده است. اوج به کارگیری اصول آیرودینامیکی در طراحی این خودرو مشهود است. همچنین، طراحی داخل کابین این خودرو به تبعیت از ظاهر بدنه و بخش های خارجی آن، کاملاً ساده و کاربردی است.

متناسب با این که، درحال حاضر نسل ششم تویوتا کمری اتوماتیک فقط در بازار خودروهای کارکرده معامله می گردد، استفاده از خدمات مرکز خریدوفروش خودروهای کارکرده شرکت ایرتویا (نمایندگی رسمی شرکت تویوتا در ایران)، می تواند بسیار حائز اهمیت باشد و دارندگان این خودرو و یا کسانی که قصد خرید آن را دارند، می توانند از خدمات این مرکز (کارشناسی و ارزیابی فنی و بدنه خودرو، ارائه گواهی نامه ارزیابی، ارائه مشاوره های تخصصی رایگان و…) بهره مند شوند.

از دیگر ویژگی های مثبت این خودرو می توان به دریافت چهار ستاره ایمنی از مؤسسه NCAP استرالیا، عایق بندی مناسب و بی صدا بودن کابین، فرمان پذیری خوب، هماهنگی بین موتور و جعبه دنده، کشش فوق العاده هنگام شتاب گیری اولیه و…. اشاره نمود.

ویژگی های منفی:

وقتی از ویژگی های متنوع و آپشن های به روز تیپ های SE و LE تویوتا کمری صحبت می کنیم و در مقایسه با خودروهای دیگر، به این ویژگی ها می بالیم، باید به یاد داشته باشیم که بیش از 90 درصد تویوتا کمری های این نسل جزو همان تیپ های GL وGLX هستند و از آپشن ها و امکانات رفاهی تیپ های فوق بی بهره اند؛ درنتیجه، عمده تویوتا کمری های موجود در کشورمان در بحث امکانات حرف چندانی برای گفتن ندارند و حتی از نظر امکانات، تا سطح بسیاری از سدان های فراوری داخل تنزل پیدا می نمایند.

در بسیاری از قسمت های کابین این خودرو از پلاستیک خشک استفاده شده که کمی توی ذوق می زند.

در بین سیستم های پایداری این نسل کمری خبری از سیستم ESP نیست. برخورداری از چنین سیستمی برای یک سدان نیمه لوکسِ پیروز الزامی به نظر می رسد، هرچند این خودرو از پایداری قابل قبولی برخوردار است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: دیوار
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2079

به "وقتی راندن در جاده ها لذت بخش می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی راندن در جاده ها لذت بخش می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید