وزیر جهاد کشاورزی: خرید حمایتی زعفران از هفته آینده آغاز می شود

به گزارش جعبه مهر، تهران (پانا) - وزیر جهاد کشاورزی از آغاز خرید حمایتی زعفران از شنبه هفته آینده در سراسر کشور خبر داد و گفت زعفران نگین با قیمت 13 میلیون تومان و زعفران پوشال با قیمت 11 میلیون تومان مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

وزیر جهاد کشاورزی: خرید حمایتی زعفران از هفته آینده آغاز می شود

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی افزود: در فرآیند خرید حمایتی، 30 درصد از مبلغ کل قرارداد در لحظه، به کشاورزان ارایه می شود و 70 درصد الباقی در سه ماه بعد به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی، قیمت معین شده را قیمت کارشناسی سازمان مرکزی تعاون روستایی اعلام نمود و گفت: گروه هایی که قیمت 18 تا 20 میلیون تومان برای زعفران معین کردند، هیچ کدام برای خرید ورود پیدا نکردند و یک سردرگرمی برای کشاورزان به وجود آورده اند.

خاوازی شرح داد: اگر همان کسانی که قیمت های یاد شده را اعلام نمودند، آمادگی برای خرید داشته باشند، سازمان برنامه و بودجه، تسهیلات یک هزار میلیارد تومانی با سود 15 درصد در نظر گرفته است که ارایه آنان خواهیم کرد تا با همان قیمت های اعلامی، زعفران کشاورزان را خریداری کنند و عملا دولت خود را کنار خواهد کشید.

وزیر جهاد کشاورزی پیش بینی کرد امسال حدود 550 تن زعفران در کشور تولید شود.

خاوازی درباره برنامه های وزارت جهاد کشاورزی برای پرهیز از خام فروشی زعفران گفت: بخش صنایع وزارت جهاد کشاورزی در حال پیگیری ورود ماشین آلات و راه اندازی کارخانه فرآوری کروسین هست.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8041

به "وزیر جهاد کشاورزی: خرید حمایتی زعفران از هفته آینده آغاز می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر جهاد کشاورزی: خرید حمایتی زعفران از هفته آینده آغاز می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید