وزیر ارشاد: دستاوردهای انقلاب تنها نباید در بخش تکنولوژی دیده گردد

به گزارش جعبه مهر، یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در بخش عکس روزهای انقلاب با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز 12 بهمن ماه در خانه هنرمندان افتتاح شد.

وزیر ارشاد: دستاوردهای انقلاب تنها نباید در بخش تکنولوژی دیده گردد

به گزارش خبرنگاران، سید عباس صالحی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: عکس های انقلاب اسلامی یکی از مواردی است که می تواند به بهبود جشنواره تجسمی فجر یاری کند. در دوره انقلاب، تصویرهایی به طور طبیعی انداخته و گرفته شد و تصویرهایی نیز کمتر دیده شد. عکس های انقلاب می تواند یاری کند که ما یک سری تصویر بدون تفسیر را ببینیم و عکس یاری می نماید به اینکه ما آنچه را که رخ داده به وضوح ببینیم، بدون اینکه احتیاج باشد کسی آنها را برای ما تفسیر کند.

او با اشاره به عکس های به نمایش درآمده، گفت: تعداد 90 عکسی که من الان دیده ام که با اجازه عکاس های اصلی گردآوری شده به این اتفاق یاری نموده است. تعداد قابل توجهی از این عکس ها برای اولین بار است که به نمایش درآمده اند و یاری می نمایند که ما به چهل سال قبل دوباره برگردیم و انقلاب اسلامی را باری دیگر ببینیم.

وزیر ارشاد در پاسخ به اینکه انتظارش به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از جشنواره تجسمی فجر چیست؟ اعلام نمود: هنرهای تجسمی در شاخه های مختلف بخشی از تاریخ ایران ماست که البته در برخی از شاخه ها قدمت طولانی داریم و بخش هایی هم هنر مدرن هستند که ما زود با آنها ارتباط برقرار نموده ایم. انقلاب اسلامی به عنوان پدیده ای مهم در زندگی اجتماعی ما در چهل سال اخیر طبعاً با بحث هنرهای تجسمی پیوند خورده است، اینکه هم در مقطع انقلاب اسلامی که به پیروزی آن منتهی شد، هنرهای تجسمی چه نقشی در اتفاقات مربوط به پدیده انقلاب اسلامی و شکل گیری نظام جدید داشته اند، قطعاً یک بخشی از روایت است.

او ادامه داد: به طور طبیعی هنرمندان ما در بخش های مختلف به ویژه در بخش هنرهای تجسمی سهمی را در پیدایش و روایت انقلاب اسلامی داشته اند که امروزه نمونه عکس های آن را می بینیم. در بخش های نقاشی، مجسمه سازی و… هنرمندان ما در سال های 56،57 تأثیر داشته اند در اینکه جمهوری اسلامی را در قالب هنر خود عرضه نمایند.

سیدعباس صالحی خاظرنشان کرد: طبعاً سال جاری به عنوان چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بخشی از اتفاقاتی که افتاده این است که هنرمندان تجسمی چه نقشی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته اند و چه کارهایی را در این راستا انجام داده اند و چگونه در آن مؤثر بوده اند. بخش دیگری از رویش های اجتماعی مهم انقلاب در چهل سال اخیر در بخش هنر بوده است، جامعه اسلامی در چهل سال گذشته پیشرفت ها و کاستی هایی داشته است.

وزیر ارشاد در انتها گفت: هنرمندان ما به خصوص جوانان در هنرهای تجسمی در بخش های سنتی و کلاسیک و همچنین مدرن حضور پیدا نموده اند و اتفاقات قابل توجهی در هنر ایران چهل سال اخیر رخ داده است، به نظر می رسد رویش های چهلمین سالگرد انقلاب صرفاً نباید در حوزه فناوری ها و تکنولوژی های نو دیده گردد.

این خبر در حال بروز رسانی است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1047

به "وزیر ارشاد: دستاوردهای انقلاب تنها نباید در بخش تکنولوژی دیده گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارشاد: دستاوردهای انقلاب تنها نباید در بخش تکنولوژی دیده گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید