واکنش نامزدهای شکست خورده در انتخابات تونس به نتایج اولیه

به گزارش جعبه مهر، به دنبال اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری تونس، نامزدهای شرکت کننده در این انتخابات واکنش های متفاوتی از خود نشان دادند.

واکنش نامزدهای شکست خورده در انتخابات تونس به نتایج اولیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هیئت عالی مستقل انتخابات تونس عصر دیروز خاطرنشان کرد نتایج شمارش آراء در 58 درصد از شعب رای گیری حاکیست قیس سعید نامزد مستقل با کسب 18.7 درصد آراء در صندلی نخست و نبیل القروی نامزد حزب قلب تونس با کسب 15.5 درصد آراء در صندلی دوم رقابت های انتخاباتی قرار دارند، بر اساس این نتایج، این دو نفر به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس راه یافتند.

به دنبال اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری تونس نامزدهایی که به مرحله دوم این انتخابات راه یافتند، با اعتراف به شکست خود واکنش های متفاوتی درخصوص اعلام این نتایج از خود نشان دادند.

محمد منصف المرزوقی رئیس جمهور سابق تونس در صحفه خود در شبکه اجتماعی فیسبوکنوشت: نتایج انتخابات ناامیده نماینده است. بنده مسئولیت شکست در متقاعد کردن بیشتر رای دهندگان را به طور کامل به عهده می گیرم. تونس راه سختی در پیش دارد و این انتخابات یکی از مراحل پیشرفت دولت در تونس تا رسیدن به یک دولت خدمت رسان است.

به نوشته روزنامه العربی الجدید، یوسف الشاهد نخست وزیر کنونی و رهبر حزب تحیا تونس(زنده باد) تونس در یک نشست خبری گفت: من به نتایج انتخابات احترام می گذارم و متاسفم که از طیف سیاستمداران دموکراسی خواه کسی به مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری صعود نکرد. تشتت و پراکندگی در صفوف هواداران دموکراسی این نتایج را به بار آورد و همه مسئولند. ما هیچ نامزدی در انتخابات 6 اکتبر(7 مهر) 2019 نداریم، اما باید وحدت و یکپارچگی کشور را حفظ کنیم.

لطفی مرایحی نامزد حزب اتحاد مردمی نیز گفت: راهیابی قیس سعید به مرحله دوم انتخابات پیروزی جریان انقلابی است و ملت تونس امید و آرزوهای خود را به این جریان گروه زده است. مردم تونس با رای دادن به قیس سعید می خواستند از ساختار کنونی حاکم بر کشورشان بیرون روند و ساختار جدیدی پی ریزی نمایند.

صافی سعید که در صندلی ششم نتایج اولیه انتخابات واقع شده است، در صحفه فیسبوک خود نوشت: از تمام رای دهندگان تشکر می کنم و به فعالیت سیاسی خود ادامه خواهم داد.

مدیر ستاد تبلیغات انتخاباتی عبدالکریم الزبیدی با بیان اینکه ما نتایج اولیه انتخابات را پذیرفته ایم، گفت: تونس به سمت آینده نامعلومی پیش می رود. نتایج این انتخابات درسی است برای سیاستمداران تونسی.

به دنبال اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری تونس هواداران قیس سعید و نبیل القروی جشن پیروز برپا کردند و منتظر اعلام نهایی نتایج این انتخابات هستند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3066

به "واکنش نامزدهای شکست خورده در انتخابات تونس به نتایج اولیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش نامزدهای شکست خورده در انتخابات تونس به نتایج اولیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید