همسان سازی حقوق بازنشستگان با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی اجرایی می گردد

به گزارش جعبه مهر، عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در صورتی که بدهی دولت به تامین اجتماعی پرداخت گردد، همسان سازی حقوق بازنشستگان هم می تواند اجرایی گردد.

همسان سازی حقوق بازنشستگان با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی اجرایی می گردد

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و میمه مدر گفت و گو با ، با اشاره به قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان، گفت: ما مصوبه ای در قانون برنامه ششم برای هر سه گروه مهم بازنشستگان داشتیم.

او ادامه داد: منابع بازنشستگان کشوری و لشکری باید توسط دولت تأمین می شد که مبلغ 5 هزار میلیارد تومان در بودجه آمده و علی رغم اینکه کافی نیست تا حدی اجرا شده است.

حاجی دلیگانی با اشاره به بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با توجه به اینکه جامعه هدف بزرگتری است ولی هنوز اجرا نشده است.

او ادامه داد: دو سال است که این قانون معطل مانده و این عزیزان با 30 الی 35 سال سابقه کار حقوق یک میلیون و 200 هزار تومانی دریافت می نمایند که کفاف زندگی آنها را نمی دهد.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه درباره موانع اجرایی شدن قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان شرح داد: سازمان تأمین اجتماعی مدعی است که حدود 80 هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد و اگر این مبلغ به آن پرداخت گردد می تواند قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان را اجرایی کند؛ دولت هم علی رغم اینکه در بودجه سال 97 و 98 موظف به پرداخت سالی 50 هزار میلیارد تومان از مطالبات تأمین اجتماعی بود، تنها 15 میلیارد تومان پرداخت نموده است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3714

به "همسان سازی حقوق بازنشستگان با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی اجرایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همسان سازی حقوق بازنشستگان با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی اجرایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید