هفت دانشگاه ایران در میان 250 دانشگاه برترعصر طلاییتایمز

به گزارش جعبه مهر، در جدیدترین نتایج منتشر شده رتبه بندی عصر طلایی تایمز که در 26 ژوئن امسال منتشر شده، هفت دانشگاه ایرانی پیروز به حضور در این رتبه بندی شده اند.

هفت دانشگاه ایران در میان 250 دانشگاه برترعصر طلاییتایمز

به گزارش خبرنگاران، رتبه بندی عصر طلایی از سال 2017 شروع به رتبه بندی دانشگاه ها نموده است. در جدیدترین نتایج منتشر شده این رتبه بندی (26 ژوئن)، دانشگاه الزهرا برای نخستین بار با کسب رتبه 250-201، پیروز به حضور در این رتبه بندی شده است.

این نظام دانشگاه هایی را که در فاصله زمانی 1945 تا 1967 تأسیس شده اند رتبه بندی می نماید. نام این رتبه بندی از دوران طلایی در آموزش عالی دنیای که صفت شاخص آن گسترش سریع دانشگاه ها و سرمایه گذاری بیشتر در تحقیقات علمی است، ریشه گرفته است.

رتبه بندی عصر طلایی حاوی 271 دانشگاه برتر دنیا است که بین سال های 1945 و 1967 تأسیس شده اند و ایران در این نظام رتبه بندی 7 دانشگاه برتر دارد.

در این رتبه بندی دانشگاه هایی با قدمت بیش از 50 سال و کمتر از 80 سال مطابق همان 13 معیار مربوط به رتبه بندی کلی این نظام مورد آنالیز قرار گرفته می شوند. البته قابل ذکر است وزن شاخص ها در این نظام نسبت به وزن شاخص ها در نظام رتبه بندی کلی (دنیای) متفاوت است (به عنوان مثال وزن شاخص های حوزه شهرت کاهش پیدا نموده است).

به گزارش روابط عمومی دانشگاه الزهرا، دانشگاه های ایرانی حاضر در این رتبه بندی به توضیح زیر هستند:

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2094

به "هفت دانشگاه ایران در میان 250 دانشگاه برترعصر طلاییتایمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفت دانشگاه ایران در میان 250 دانشگاه برترعصر طلاییتایمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید