هشدار وزارت بهداشت به مسافران ، با خروج مسافرتی دارو از کشور برخورد می گردد

به گزارش جعبه مهر، معاون کل وزارت بهداشت گفت: نیروی انتظامی در مرزها با حساسیت بیشتری درباره بحث خروج دارو از کشور اقدام و برخورد می نماید.

هشدار وزارت بهداشت به مسافران ، با خروج مسافرتی دارو از کشور برخورد می گردد

خبرنگاران - دکتر ایرج حریرچی درباره افزایش قاچاق معکوس داروهای ارزان ایرانی که ارز 4200 تومانی دریافت می نمایند، به خارج از کشور و به ویژه به کشورهای همسایه گفت: نمی توان گفت که قاچاق معکوس دارو از کشور صفر است اما رقم آن خیلی زیاد نیست. هر چند که ما از یک مورد قاچاق داروی مان هم باید جلوگیری کنیم. در عین حال علت افزایش قاچاق معکوس دارو در کشور طی چند ماه اخیر، این است که به دلیل دستور دکتر نمکی وزیر بهداشت در حال حاضر همکاران گمرک و نیروی انتظامی با حساسیت بیشتری مبادی مرزی را کنترل می نمایند و بر همین اساس کشف این نوع قاچاق بیشتر شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیروی انتظامی در مرزها با حساسیت بیشتری درباره بحث خروج دارو از کشور اقدام و برخورد می نماید و از خروج داروها به صورت مسافرتی جلوگیری می نمایند به ایسنا گفت: نسبت به حجم بازار دارویی ایران، میزان قاچاق معکوس دارو رقم درشتی نیست.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: چمدان
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3587

به "هشدار وزارت بهداشت به مسافران ، با خروج مسافرتی دارو از کشور برخورد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وزارت بهداشت به مسافران ، با خروج مسافرتی دارو از کشور برخورد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید