هشدار نسبت به عدم امدادرسانی جاده ای در مواقع بحران ، کاهش 50 درصدی ماشین آلات راهداری زمستانی

به گزارش جعبه مهر، معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش بیش از 50 درصدی ماشین آلات برف روبی استان، گفت: برای برف روبی و نمک پاشی در زمستان سال جاری تعداد ماشین آلات برف روب نسبت به سال گذشته از 630 به 300 دستگاه کاهش یافته است.

هشدار نسبت به عدم امدادرسانی جاده ای در مواقع بحران ، کاهش 50 درصدی ماشین آلات راهداری زمستانی

به گزارش خبرنگاران غلامرضا رسول زاده روز آدینه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این کاهش امکانات جاده ای در فصل سرما با توجه به کمبود 200 میلیارد ریالی اعتبارات بوده و اکنون کار امدادرسانی و برف روبی را در استان با مشکل روبرو نموده است و بر این اساس کمبود بودجه موجب شده تا نتوانیم از ماشین آلات اجاره ای و نیروهای فصلی برای برف روبی در فصل سرما استفاده کنیم.

وی گفت: ادامه این فرایند امدادرسانی جاده ای به ویژه گشایش راه های روستایی را در مواقع برف و یخبندان با مشکل روبرو می نماید.

رسول زاده همچنین با اشاره به پیش بینی هواشناسی درباره بارش باران و برف در روزهای آینده استان آذربایجان شرقی، اضافه کرد: رانندگان برای تردد در راه های استان به تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ، لباس گرم و وسایل گرمایشی مجهز باشند.

وی ادامه داد: با توجه به لغزنده بودن جاده ها در زمان بارش، رانندگان سرعت مطمئنه را رعایت نمایند و قبل از رسیدن به گردنه ها، سرپیچ ها و قوس ها سرعت خودروی خود را کاهش دهند.

آذربایجان شرقی دارای 235 کیلومتر آزاد راه، 453 کیلومتر بزرگراه، 922 کیلومتر راه اصلی، 2 هزار و 75 کیلومتر راه فرعی و 10 هزار و 441 کیلومتر راه روستایی است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4224

به "هشدار نسبت به عدم امدادرسانی جاده ای در مواقع بحران ، کاهش 50 درصدی ماشین آلات راهداری زمستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نسبت به عدم امدادرسانی جاده ای در مواقع بحران ، کاهش 50 درصدی ماشین آلات راهداری زمستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید