هشدار ، الموت قزوین در معرض رانش زمین واقع شده است

به گزارش جعبه مهر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: بیشتر مناطق رودبار الموت غربی و شرقی قزوین، به خصوص روستاهای منطقه در معرض خطر رانش زمین قرار دارند.

هشدار ، الموت قزوین در معرض رانش زمین واقع شده است

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، قدرت الله مهدیخانی در حاشیه بازدید از روستای خوبکوه، از توابع بخش رودبار الموت شرقی، گفت: متأسفانه پدیده رانش در بسیاری از مناطق این بخش تهدید جدی را برای اهالی روستاها فرآهم آورده است.

وی گفت: ارتفاعات استان در بخش شمالی، یعنی مناطق رودبار الموت شرقی و غربی به دلیل شرایط خاص توپوگرافی و زمین شناسی، مستعد بروز پدیده رانش زمین بوده تا جایی که در طول سال های اخیر شاهد افزایش فزاینده ای در خصوص این رویداد بوده ایم.

این مسئول بحران اضافه نمود: در پی بارش های اخیر فصلی استان که قابل توجه نیز بوده، رانش زمین بزرگی در روستای خوبکوه از توابع الموت شرقی اتفاق افتاده که این مساله علاوه بر تخریب 2 واحد مسکونی، باعث مسدود شدن راه ارتباطی اصلی روستا، سقوط تیرهای برق و خسارت های قابل ملاحظه ای نیز در بخش زمین های کشاورزی منطقه نیز انجام شده است.

مهدیخانی گفت: همزمان نیز بازدیدهای تخصصی انجام شده از منطقه به همراه معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کارشناسان حوزه های مربوطه بیانگر شرایط خطرناک مناطق یاد شده بوده که باید در اسرع وقت در خصوص راه چاره و تصمیمات لازم جهت مقابله و جلوگیری از گسترش این پدیده اتخاذ گردد.

بخش های رودبار الموت شرقی و غربی با 182 روستای دارای سکنه در بخش شمالی استان قزوین واقع شده است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5946

به "هشدار ، الموت قزوین در معرض رانش زمین واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ، الموت قزوین در معرض رانش زمین واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید