نگاهداری: بهره گیری از ظرفیت خاتمه نامه های دانشجویی در دستور کار است ، انتظار برای تصویب نهایی شیوه نامه

به گزارش جعبه مهر، معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد از تدوین شیوه نامه ای در جهت بهره گیری از ظرفیت خاتمه نامه ها و رساله های دانشجویان تحصیلات تکمیلی اطلاع داد.

نگاهداری: بهره گیری از ظرفیت خاتمه نامه های دانشجویی در دستور کار است ، انتظار برای تصویب نهایی شیوه نامه

بابک نگاهداری، معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران درباره جهت دهی، ارزیابی و حمایت از سرانجام نامه های تقاضا محور و محصول محور تحصیلات تکمیلی بیان نمود: یکی از ظرفیت های ذاتی هر دانشگاهی در حوزه پژوهش، دانشجویان تحصیلات تکمیلی است. در نتیجه هرگونه سیاست گذاری در حوزه پژوهش که بتواند این ظرفیت بزرگ را با خود همراه کند، در حقیقت احتمال موفقیت را به میزان زیادی افزایش داده است.

وی ادامه داد: به همین منظور، در زمینه ارتباط با صنعت و جامعه در پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی برنامه ریزی های لازم برای بهره گیری از ظرفیت سرانجام نامه ها و رساله های دانشجویی در دستور کار قرار گرفته است و در گام اول شیوه نامه جهت دهی، ارزیابی و حمایت از سرانجام نامه های تقاضامحور و محصول محور تحصیلات تکمیلی تدوین شد و طی مکاتبه ای برای نظرخواهی ستادی و استانی ارسال گشت و در حال رایزنی برای تصویب نهایی آن در هیات رئیسه دانشگاه هستیم.

نگاهداری گفت: در این شیوه نامه به دنبال ساماندهی و هدفمندسازی سرانجام نامه های تحصیلات تکمیلی و سوق دادن آن ها به سمت حل مسائل و مسائل صنعت و جامعه و جهت دهی پژوهش های دانشجویی به سمت فعالیت های کاربردی با رویکردی مبتنی بر رسیدن به شاخص های دانشگاه نسل سوم و کارآفرین هستیم که هم راستا با اهداف اسناد بالادستی کشور و به خصوص سند دانشگاه اسلامی است.

معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد عنوان نمود: خروجی مورد انتظار در سرانجام نامه های تقاضامحور ارائه راه حل علمی و عملی برای حل یک مسئله یا مشکل در صنعت و جامعه در قبال عقد قرارداد معین است.

به گفته وی، خروجی مورد انتظار در سرانجام نامه های محصول محور ساخت و توسعه یک محصول (نمونه کالا و یا فرایندی که شرایط ورود به بازار یا عرضه به عموم را کسب کرده و یا برای یا فراوری نیمه صنعتی یا صنعتی آماده باشد) به منظور برطرف یک احتیاج یا حل مشکل در صنعت یا جامعه می باشد و ممکن است در قبال عقد قرارداد معین انجام گردد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5326

به "نگاهداری: بهره گیری از ظرفیت خاتمه نامه های دانشجویی در دستور کار است ، انتظار برای تصویب نهایی شیوه نامه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهداری: بهره گیری از ظرفیت خاتمه نامه های دانشجویی در دستور کار است ، انتظار برای تصویب نهایی شیوه نامه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید