نمایشگاه تخصصی قلم زنی فلز در اردبیل گشایش یافت

به گزارش جعبه مهر، هم زمان با برنامه های گرامیداشت استان اردبیل، سومین نمایشگاه تخصصی قلم زنی فلز در نگارخانه خطایی گشایش یافت.

نمایشگاه تخصصی قلم زنی فلز در اردبیل گشایش یافت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، عصر ملکه گلمغانی زاده سرپرست معاونت صنایع دستی این اداره کل یکشنبه 31 تیر در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه توضیح داد: استان اردبیل یکی از استان های شاخص در فراوری انواع صنایع دستی است.

و گفت: در این استان بیش از 60 رشته صنایع دستی فراوری می گردد که شامل اغلب صنایع دستی رایج در سطح کشور است.

او با تاکید به فعالیت بیش از 70 هزار صنعتگر در این استان ادامه داد: از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق انواع رشته های صنایع دستی در این استان فراوری می گردد.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید نمود: این فراوریات به حدی از تنوع برخوردار است که همیشه مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

گلمغانی زاده به حمایت از فراوریکنندگان توسط این اداره کل اشاره و توضیح داد: از جمله فرصت معرفی و اطلاع رسانی فراوریات در نمایشگاه های متعدد فراهم شده است.

او به برگزاری سومین نمایشگاه تخصصی قلم زنی فلز در استان اشاره نمود و بیان داشت: در وضعیت فعلی استان اردبیل به همت هنرمندان صندلی مطلوبی در این رشته هنری کسب نموده است و آثار شاخصی در استان فراوری می گردد.

در این مراسم همچنین هنرمند قلم زنی اردبیل، مهسا قنبرزاده به آموزش علمی این رشته در استان اردبیل اشاره نمود.

او با تاکید به اینکه 10 ها هنرمند از آموزش های نوین و علمی برخوردار شده اند، اضافه نمود: برگزاری نمایشگاه ها فرصتی جهت معرفی توانمندی این هنرمندان است.

همچنین دیگر هنرمند قلم زنی، احمد عطایی با تاکید به قابلیت های استان در فراوری انواع صنایع دستی توضیح داد: به ویژه در رشته قلم زنی به صندلی مطلوبی در بین استان ها دست یافتیم.

او با تاکید به اینکه در نمایشگاه ها گزیده ای از توانمندی هنرمندان به نمایش در آمده است، اضافه نمود: تکرار رویدادهای از این دست منجر به حمایت هنرمندان خواهد شد.

نمایشگاه تخصصی قلم زنی با نمایش 210 اثر تا هفتم مرداد ماه از ساعت 10 صبح الی 20 عصر آماده بازدید علاقه مندان است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2664

به "نمایشگاه تخصصی قلم زنی فلز در اردبیل گشایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه تخصصی قلم زنی فلز در اردبیل گشایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید