نامزد ریاست جمهوری افغانستان: اعلام نتایج ابتدایی انتخابات کودتا علیه دموکراسی است

به گزارش جعبه مهر، رهبر تیم انتخاباتی امنیت و عدالت در واکنش به اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفت: اعلام این نتایج کودتا علیه دموکراسی است.

نامزد ریاست جمهوری افغانستان: اعلام نتایج ابتدایی انتخابات کودتا علیه دموکراسی است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، رحمت الله نبیل رهبر تیم انتخاباتی امنیت و عدالت در بیانیه ای اعلام نمود که کمیسیون انتخابات افغانستان بدون توجه به اصل بی طرفی و چارچوب های حقوقی، به صورت جانبدارانه نتایج ابتدایی را اعلام نموده است.

این بیانیه توضیح داد که نتایج ابتدایی ریاست جمهوری افغانستان کودتا در برابر دموکراسی و فرایند مردم سالاری است؛ بنابراین تیم انتخاباتی امنیت و عدالت آن را نمی پذیرد.

نبیل در این بیانیه گفت که کمیسیون انتخابات آخرین میخ را بر پیکر نیمه جان دموکراسی در افغانستان کوبیده است.

تیم امنیت و عدالت درباره تیم دولت ساز به رهبری اشرف غنی نیز اعلام نمود که آنها در امور کمیسیون انتخابات مداخله نموده و فرایند انتخابات را از راستا قانونی به طرف بحران سوق داده اند.

این بیانیه از کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان خواسته است که با حفظ بی طرفی کامل آرای سفید را از سیاه جدا کند و عاملان تقلب های سازمان یافته نیز به نهادهای قضایی معرفی شوند.

تیم انتخاباتی امنیت و عدالت در ادامه نیز تأکید نموده است که اگر کمیسیون شکایات انتخاباتی بحران بزرگ چند لایه ناشی از حکومت برخاسته از تقلب را مهار نکند، مردم افغانستان تاوان آن را خواهند داد.

به گزارش اطلاعات روز، کمیسیون انتخابات افغانستان صبح امروز نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور را اعلام نموده و یک میلیون و 824هزار و 401 رأی را معتبر شناخته است.

براساس این نتایج، اشرف غنی با دریافت 923هزار و 868 رأی (50.64 درصد) در صدر و عبدالله عبدالله با دریافت 720هزار و 990 رأی در ردیف دوم قرار گرفته است.

ساعتی قبل تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله نیز گفت که نتیجه تقلبی اعلام شده از سوی کمیسیون انتخابات مشروعیت ندارد.

اما تیم دولت ساز به رهبری محمد اشرف غنی از اعلام نتایج ابتدایی انتخابات استقبال کرد و از طرف های دخیل در انتخابات خواست که نتایج اعلام شده را بپذیرند.

.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4345

به "نامزد ریاست جمهوری افغانستان: اعلام نتایج ابتدایی انتخابات کودتا علیه دموکراسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامزد ریاست جمهوری افغانستان: اعلام نتایج ابتدایی انتخابات کودتا علیه دموکراسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید