موضع ناتو درباره حضور اشغالگران خارجی در افغانستان

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران به نقل از وبگاه ناتو، ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی امروز سه شنبه در یک کنفرانس خبری با کایا کالاس (Kaja Kallas) نخست وزیر استونی از ادامه مشارکت (!) این نهاد در افغانستان اطلاع داد.

موضع ناتو درباره حضور اشغالگران خارجی در افغانستان

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی بی اشاره به جنایت های نیروهای خارجی در طول دو دهه اشغالگری در این باره ادعا کرد: ناتو همچنان بر تعهد خود به افغانستان پایبند است. ما به یاری مردم افغانستان و پیشبرد فرایند صلح از جمله به وسیله آموزش و تامین بودجه نیروهای امنیتی افغانستان ادامه خواهیم داد!

این در حالیست که بر اساس توافق دوحه میان طالبان و آمریکا در دوران ترامپ، واشنگتن متعهد شده بود تا اول ماه جاری میلادی تروریست های اشغالگر این کشور را از افغانستان خارج کند؛ اما دولت بایدن بیان کرد که عقب نشینی همه نیروهای آمریکایی از افغانستان تا ماه سپتامبر انجام خواهد شد.

جان کربی سخنگوی پنتاگون نیز دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: فقط به این دلیل که ما نیروهای خود را خارج می کنیم و به ماموریت نظامی خود در افغانستان انتها می دهیم به این معنی نیست که ما از منطقه دور و بی خبر خواهیم بود.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10216

به "موضع ناتو درباره حضور اشغالگران خارجی در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع ناتو درباره حضور اشغالگران خارجی در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید