مقامات گردشگری مصر امیدوارند که شاهد شرایط بهتری باشند

به گزارش جعبه مهر، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، مقامات گردشگری مصر امیدوارند که شاهد شرایط بهتری باشند.

مقامات گردشگری مصر امیدوارند که شاهد شرایط بهتری باشند

امیدواری مصر برای جذب توریست بیشتر

خالد العنانی، وزیر توریستی و آثار باستانی مصر در گفت وگو با رویترز اعلام کرد از آنجایی که از ماه ژانویه تا به امروز تعداد توریستان به نیم میلیون نفر در هر ماه افزایش یافته، مصر امیدوار است در ادامه امسال میزبان توریستان بیشتری باشد.

سود حاصل از توریستی که از مهمترین منابع ارز خارجی در مصر بشمار می رود، در سال 2020 به دلیل همه گیری ویروس کرونا با 70 درصد کاهش روبرو شد.

توریستی در مصر معمولا 15 درصد از تولیدات ناخالص داخلی را در برمی گیرد.

در ماه آوریل، سود ماهانه توریستی در مصر به حدود 500 میلیون دلار رسید که این رقم نیمی از سودی است که در شرایط پیش از شیوع کرونا کسب می شد. با این حال به گفته العنانی مصر امیدوار است تا خاتمه امسال، زمانیکه کارکنان تفرجگاه های توریستی حوالی دریای سرخ واکسینه شده باشند و این منطقه به یک منطقه بدون کرونا تبدیل شده باشد، شرایط صنعت توریستی این کشور نیز بهبود پیدا کند.

وزیر توریستی و آثار باستانی مصر اعلام کرد: بیش از 65 درصد از توریستان به دریای سرخ و به سینای جنوبی می آیند، چرا که آنها مناطقی با فضای باز و نزدیک به دریا بشمار می فرایند و این دقیقا همان چیزی است که توریستان پس از دوران کرونا بدنبال آن هستند.

در ماه آوریل، توافقی برای از سرگیری پروازهای بین روسیه و مصر بین این دو کشور صورت گرفت.

العنانی معتقد است روسیه از بازارهای مهم توریستی برای مصر بشمار می رود. تا سال 2015 با توجه به حضور 3.5 میلیون توریست روس در هر سال، توریستان روس در رتبه نخست بیشترین توریستان خارجی مصر قرار داشتند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همگردی
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10083

به "مقامات گردشگری مصر امیدوارند که شاهد شرایط بهتری باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقامات گردشگری مصر امیدوارند که شاهد شرایط بهتری باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید