مشاور رئیس جمهور عراق بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

به گزارش جعبه مهر، رئیس جمهور عراق گفت مشاور او که سفیر سابق این کشور در ایتالیا و سوئد هم بود، بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخت.

مشاور رئیس جمهور عراق بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، برهم صالح، رئیس جمهور این کشور در بیانیه ای گفت که خبر درگذشت احمد بامرنی یکی از مشاوران خود را به علت ابتلای او به ویروس کرونا دریافت نموده است.

رئیس جمهور عراق در این بیانیه ضمن تسلیت به خانواده و دوستان بامرنی، تاکید نمود: مبارزه وی علیه استبداد و دیکتاتوری و تعهد و اخلاص وی در مسئولیت هایی که طی این سال ها داشته از جمله سِمت سفیر عراق در سوئد و ایتالیا و در آخر سر نیز مشاور دیپلماتیک رئیس جمهوری را از یاد نخواهیم برد.

بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت عراق و آخرین داده های وبسایت مرجع ورلد او میترز، این کشور با بیش از 197 هزار فرد مبتلا به ویروس کرونا و نزدیک به شش هزار و 300 قربانی بر اثر ابتلا به این ویروس کشنده، در هر دو آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از آن در رتبه بیست و یکم دنیا واقع شده است در حالی که در میان کشور های دنیا عرب، پس از عربستان دارای بیشترین افراد مبتلا و جان باخته است.

جهش بی سابقه آمار مبتلایان سبب شده که بسیاری در عراق آن را به منزله موج دوم کرونا بدانند و وزارت بهداشت این کشور نسبت به شرایط موجود و پایبند نبودن شهروندان عراقی به هشدار های بهداشتی ابراز نگرانی کند.

حسن التمیمی، وزیر بهداشت عراق، هفته گذشته گفت که در بعضی استان های عراق متاسفانه پایبندی به توصیه های بهداشتی برای ممانعت از شیوع کرونا تقریبا صفر است و نظام بهداشتی عراق به دلیل پایبند نبودن شهروندان به توصیه ها و در نتیجه افزایش بیش از پیش مبتلایان با مشکل جدی روبرو خواهد شد.

همزمانی ادامه اعتراضات اجتماعی در شهر های مختلف عراق از جمله بغداد و جنوب و مرکز این کشور به اعتقاد کارشناسان یکی از علت های افزایش این آمار ها بوده است. ، باشگاه خبرنگاران

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7173

به "مشاور رئیس جمهور عراق بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور رئیس جمهور عراق بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید