مرگ یک چینی بر اثر یک ویروس جدید: هانتا

به گزارش جعبه مهر، وزنامه گلوبال تایمز چین امروز سه شنبه از فوت یک مرد چینی به دلیل ابتلا به نوعی ویروس به نام هانتا خبر داد موضوعی که باعث شده است عده ای نسبت به شیوع یک بیماری دیگر در این کشور اظهار نگرانی کنند.

مرگ یک چینی بر اثر یک ویروس جدید: هانتا

توئیتر روزنامه گلوبال تایمز روز سه شنبه نوشت: این فرد روز گذشته ،دوشنبه، با یک اتوبوس دربستی در حال بازگشت به محل کار خود واقع در استان شاندوگ بود که ناگهان فوت می کند پزشکان با احتمال ابتلای وی به ویروس کرونا این مرد را آزمایش کردند اما متوجه شدند که به دلیل ابتلا به ویروسی به نام هانتا فوت شده است نه کرونا.

گزارش می افزاید: تمام 32 سرنشین دیگر این اتوبوس که حامل کارگران استان شاندونگ بود از نظر ابتلا به ویروس کرونا و هانتا مورد آزمایش قرار گرفته اند.

با کنترل شیوع ویروس کرونا در سراسر چین کارخانه ها و شرکت های تجاری و تولیدی این کشور به تدریج در حال بازگشایی هستند و کارگران و کارکنان نیز در حال بازگشت به محل خود هستند.

هانتا ویروسی است که به طور معمول جوندگان را آلوده می کند اما باعث بیماری در آنها نمی شود این ویروس ممکن است از طریق تماس با ادرار جوندگان، بزاق یا مدفوع آنها به انسان منتقل شود.

شیوع ویروس کرونا معروف به کووید 19 برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین گفت.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا لحظه مخابره این خبر در سراسر جهان به حدود 400 هزار نفر رسیده که 17 هزار و 261 تن فوت شده و 103 هزار نفر بهبود یافته اند.، ایرنا

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5406

به "مرگ یک چینی بر اثر یک ویروس جدید: هانتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ یک چینی بر اثر یک ویروس جدید: هانتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید