مرکل هرگونه همکاری با احزاب راست افراطی بعد از انتخابات اروپایی را رد کرد

به گزارش جعبه مهر، صدراعظم آلمان در سخنانی درخواست نخست وزیر مجارستان برای همکاری احزاب متحد مسیحی با احزاب راست پوپولیستی بعد از انتخابات اروپایی را رد کرد.

مرکل هرگونه همکاری با احزاب راست افراطی بعد از انتخابات اروپایی را رد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه دی ولت آلمان، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان درخواست کرده است که خانواده حزبی محافظه کاران (فراکسیون حزب مردم اروپا) باید با احزاب راستگرای پوپولیستی مانند حزب لیگ شمال ایتالیا همکاری کند. البته آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان این درخواست اوربان را رد کرده است.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان همکاری دموکرات مسیحی ها با احزاب راستگرای پوپولیستی بعد از انتخابات اروپایی را رد و به این ترتیب با درخواست ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان مخالفت کرده است.

وی به این ترتیب از موضع منفرد وبر، نامزد احزاب متحد مسیحی در انتخابات مجلسی اروپا و همچنین از نامزدهای مطرح برای جانشینی ریاست کمیسیون اروپایی حمایت کرده گفت: هیچ گونه همکاری با احزاب راستگرا بعد از انتخابات وجود نخواهد داشت.

پیش از این اوربان درخواست کرده بود که فراکسیون حزب مردم مجلس اروپا که احزاب متحد مسیحی هم به آن تعلق دارند با احزاب راست پوپولیستی مانند لیگ شمال ایتالیا همکاری کنند. مرکل به این مسئله اشاره کرد که حزب فیدز نخست وزیر مجارستان در حال حاضر وضعیت معلقی در فراکسیون حزب مردم مجلس اروپا دارد. علت این مسئله اظهارات ضداروپایی این حزب است.

روز چهارشنبه هم آنگرت کرامپ کارن بایر، رئیس حزب دموکرات مسیحی آلمان، مجارستان را به حذف قطعی از فراکسیون حزب مردم مجلس اروپا تهدید کرده است.

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان به ویژه در زمینه سیاست مهاجرت اختلاف نظر شدیدی با کمیسیون اروپایی دارد.

دولت نخست وزیر ویکتور اوربان چندی پیش گفت که که کمیسیون اروپایی می خواهد با سهم پذیرش اجباری پناهندگان حقوق کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای دفاع از مرزها را تضعیف کند و مهاجرت با ویزای مهاجری را تسهیل کند.

کمیسیون اروپایی از این موضع گیری مجارستان بسیار خشمگین شده است. یان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپایی اوربان را متهم به دروغگویی کرده و خواستار حذف حزب محافظه کار فیدز به رهبری وی از فراکسیون حزب مردم اروپا (EVP) شد.

یونکر در سخنانی شرح داد: حزب فیدز اوربان به هیچ عنوان ارزش های دموکرات مسیحی ها را نشان نمی دهد. دیگر هیچ وجه مشترکی بین من و آقای اوربان وجود ندارد و از این رو جایگاه حزب وی دیگر در فراکسیون حزب مردم اروپا نیست.

کمیسیون اروپایی در تابستان گذشته از مجارستان به دلیل سیاست های پناهندگی اش در دادگاه اروپایی شکایت کرد. مجلس اروپا هم در ماه سپتامبر یک فرآیند حقوقی را علیه مجارستان به دلیل نقض حقوق بنیادین اتحادیه اروپا به جریان انداخته است.

مرکل در حالی با همکاری با احزاب راست پوپولیستی مخالفت کرده است که نتایج نظرسنجی ها از موفقیت چشم گیر این احزاب در انتخابات اروپایی خبر می دهند.

چندی پیش نظرسنجی منتشرشده توسط نشریه بیلد آلمان نشان داد احزاب راست افراطی در انتخابات مجلسی اروپا در ماه می کرسی های خود را دو برابر خواهند کرد، در حالی که جریان اصلی گروه های محافظه کار و سوسیال دموکرات ها با شکست های بزرگی روبرو هستند.

این نظرسنجی که در شش کشور اروپایی در اواخر فوریه و اوایل مارس اجرا شده و در آن بیش از 9500 تن شرکت داشتند نشان داد از دست دادن حمایت برای احزاب اصلی بدان معناست که آنها قادر نخواهند بود یک ائتلاف بزرگ در مجلس همانند ائتلافی که در آلمان حاکم است، تشکیل دهند.

نتایج این نظرسنجی نشان داد گروه راست افراطی اروپای ملل و آزادی که شامل حزب آزادی اتریش و جبهه ملی مارین لوپن با نام جدید اجتماع ملی در فرانسه است، احتمالاً 67 کرسی به دست خواهند آورد که 30 کرسی از 37 کرسی کنونی شان بیشتر است.

این نظرسنجی شک و تردید عمیق درباره احزاب اصلی را تأیید و تأکید کرده که تغییر به سمت جناح راست که در سال های اخیر اروپا را فرا گرفته، قرار است در سطح مجلس اروپا نیز ادامه داشته باشد.

انتظار می رود حزب محافظه کار مردم اروپا که شامل حزب دموکرات مسیحی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان می باشد 43 کرسی خود را از دست بدهد و تعداد کرسی هایش به 174 کرسی کاهش یابد و در همین حال ائتلاف ترقی خواه، سوسیالیست ها و دموکرات ها نیز 45 کرسی از دست می دهند و کرسی هایشان به 141 کرسی کاهش می یابد. براساس نتایج این نظرسنجی از سوی دیگر ائتلاف لیبرال ها و دموکرات ها برای اروپا 33 کرسی به دست خواهند آورد و به 101 کرسی خواهند رسید، در حالی که حزب سبزهای اروپا هشت کرسی از دست خواهند داد و به 44 کرسی خواهند رسید.

این نظرسنجی در کشورهای آلمان، اتریش، ایتالیا، لهستان، اسپانیا و فرانسه در اواخر فوریه و اوایل مارس سال جاری میلادی اجرا شده است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1670

به "مرکل هرگونه همکاری با احزاب راست افراطی بعد از انتخابات اروپایی را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل هرگونه همکاری با احزاب راست افراطی بعد از انتخابات اروپایی را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید