مالیات 200 میلیارد تومانی برای استقلال و پرسپولیس!

به گزارش جعبه مهر، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر ورزش و جوانان گفت: تیم های استقلال و پرسپولیس با مشکل مالیات عملکردی روبرو هستند به طوری که برای هر کدام از آنها 100 میلیارد تومان مالیات عملکردی بریده شده که به دنبال حل آن هستیم.

مالیات 200 میلیارد تومانی برای استقلال و پرسپولیس!

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا داورزنی در مجمع عمومی و سالانه فدراسیون تیراندازی که امروز در سالن باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار گردید، با اشاره به موضوع مالیات های این فدراسیون توضیح داد: موضوع مالیات مختص به فدراسیون تیراندازی نیست بلکه 52 فدراسیون در این حوزه دچار مشکل هستند. مالیات عملکرد، مالیات تکلیفی و مالیات بر حقوق سه نوع مالیاتی است که ارزش افزوده به آن اشاره شده و پیش بینی شده که از همه مودیان دریافت گردد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: فدراسیون های ورزشی در پرداخت مالیات حقوق و تکلیفی موظف هستند که مالیات را پرداخت نمایند و در چهل سال گذشته این رخ داده است. بر اساس قانون، همه دستگاه ها و بخش های غیردولتی به پرداخت مالیات عملکردی موظف شده اند و اعلام کردن شرط معافیت از پرداخت مالیات اظهارنامه مالیاتی به طور سالیانه است تا گردش پولی و مالی و میزان درآمدهای کشور معین گردد.

داورزنی عنوان نمود: این قانون در سال 91 پیش بینی و تا سال 96 فدراسیون ها را شامل نمی شد، از سال 96 به دلیل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی فدراسیون ها نیز موظف به پرداخت شدند. همه فدراسیون ها دچار مشکل جدی شدند و درصد قابل توجهی به دلیل رقم بالای مالیاتی قابلیت پرداخت ندارند بنابراین اموالشان توقیف و حکم ممنوع الخروجی مسئولان این فدراسیون ها صادر شده است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: با اعتراض بعضی از فدراسیون ها، وزیر اقتصاد دستور دادند که جلوی این طرح گرفته و آنالیز گردد. در آخرین جلسه که داشتیم بنا این شد راه حل قانونی را پیدا نمایند چون پرداخت مالیات عملکردی برای فدراسیون ها امکان پذیر نیست و دولت هم این کار را نمی نمایند مگر اینکه وزارت ورزش به طو کلی از منابع خود استفاده نمایند.

داورزنی عنوان نمود: به دنبال این هستیم که مساله مالیات عملکردی را به صورت قانونی حل کنیم و اعتقاد نداریم که فدراسیون ها که بخشی از مالیات را به عنوان یاری دولت مصرف می نمایند و فعالیت مالی ندارند بتوانند مالیات عملکردی پرداخت نمایند. مجلس شورای اسلامی مصوب نموده است که 0/27 درصد از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده را به بخش های مختلف ورزشی از جمله جوانان، دانش آموزان و جانبازان برگردانند ولی باید پرسید چرا این منابع باید دوباره در قالب مالیات از فدراسیون ها و دستگاه ورزش پس گرفته گردد؟

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: ما اساسا باور داریم که اگر بخش خصوصی نیز در حوزه ورزش سرمایه گذاری کند در آن بخش سرمایه گذاری از پرداخت مالیات معاف می گردد پس چرا فدراسیون ها باید مالیات پرداخت نمایند.

وی اعلام کرد: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دو شرکت دولتی هستند ولی آنها نیز دچار این مشکل شدند به طوری که مالیات عملکردی 100 میلیارد تومانی برای هر کدام از تیم ها اعمال شده و هم اکنون در حال آنالیز است تا در دولت حل گردد.

داورزنی عنوان نمود: باید مشکل مالیات عملکردی را بیرون از وزارت ورزش و جوانان و در وزارتخانه های دیگر پیگیری و حل کنیم.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2398

به "مالیات 200 میلیارد تومانی برای استقلال و پرسپولیس!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالیات 200 میلیارد تومانی برای استقلال و پرسپولیس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید