مارتینا ناوراتیلووا، تنیس باز زن شماره یک پیشین دنیا به دو نوع سرطان مبتلا شده است

به گزارش جعبه مهر، مارتینا ناوراتیلووا، تنیسور زن شماره یک پیشین دنیا اعلام نمود که دچار سرطان مرحله اول گلو و سرطان مرحله ابتدایی پستان که به هم ارتباطی ندارند، شده است.

مارتینا ناوراتیلووا، تنیس باز زن شماره یک پیشین دنیا به دو نوع سرطان مبتلا شده است

به گزارش خبرنگاران به نقل از یواس تودی سرطان تازه تشخیص داده شده پستان در مارتینا ناوراتیلووا به سرطان غیر تهاجمی پستان که او در سال 2010 به آن مبتلا شده بود، ارتباطی ندارد.

  • آیا ناوارتیلووا در خصوص بیماری اش مقصر است؟

ناورتیلووا در حالیکه آماده درمان این دو سرطان می گردد، درباره وضعیتش ابراز خوش بینی کرد. ناوراتیلووای 66 ساله که 18 بار برنده گرند اسلم تک نفره شده است، در روزهای آینده در این ماه درمانش را شروع خواهد نمود.

ناوراتیلووا گفت: این سرطان های دوگانه جدی اما هنوز قابل درمان هستند و من امیدوارم به پیامد مطلوبی برسم. من برای مدتی درگیر خواهم بود، اما با تمام توانم مبارزه خواهم کرد.

بر اساس گزارش ها ناوراتیلووا دچار سرطان گلوی مربوط به ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است. او در جریان مسابقانت تهایی انجمن تنیس دنیا در ماه نوامبر (آبان) متوجه بزرگی غده های لنفاوی در گردنش شد.نمونه برداری اجرا شده تشخیص سرطان گلوی مرحله اول را تایید کرد. این نوع سرطان پیش آگهی خوبی دارد و معمولا به خوبی به درمان پاسخ می دهد.

در همان زمان که ناوراتیلووا در حال اجرا آزمایش ها برای گلویش بود، یک توده مشکوک در پستانش هم یافت شد که آزمایش های بعدی نشان داد سرطانی است و هیچ ارتباطی با سرطان گلویش ندارد.

ناوراتیلووا در نخستین پیکارش با سرطان پستان در سال 2010 پس از شش ماه عاری از سرطان تشخیص داده شد. او در آن هنگام تحت عمل جراحی توده برداری (لامپکتومی) و شش هفته پرتوتابی نهاده شد.

ناوراتیلووا در طول دوره حرفه ای اش از سال 1973 تا 2006 - با یک دوره وقفه در فاصله 1996 تا 2000- به پیروز ترین تنیس باز زن دنیا بدل شد و 59 قهرمانی گرند اسلم (18 قهرمانی تک نفره و 41 قهرمانی دو نفره و دونفره مخلوط) کسب کرد که هنوز یک رکورد به جای مانده است. بعلاوه او رکورددار 9 بار برنده شدن در مسابقات تک نفره تنیس ویمبلدون است.

ناوراتیلووا در سال 1975 در هنگامی که 18 سال بیشتر نداشت از کشور کمونیستی چکسلواکی به آمریکا گریخت، هر چند در سال 2008 شهروندی دوباره جمهوری چک را کسب کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 بهمن 1401 بروزرسانی: 3 بهمن 1401 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11290

به "مارتینا ناوراتیلووا، تنیس باز زن شماره یک پیشین دنیا به دو نوع سرطان مبتلا شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مارتینا ناوراتیلووا، تنیس باز زن شماره یک پیشین دنیا به دو نوع سرطان مبتلا شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید