لیگ نوزدهم به ایستگاه آخر رسید

به گزارش جعبه مهر، هفته آخر نوزدهمین دوره لیگ برتر امشب با 8 بازی به خاتمه می رسد که در مهم ترین ملاقات فولاد در اهواز میزبان تراکتور است.

لیگ نوزدهم به ایستگاه آخر رسید

به گزارش خبرنگاران، آخرین هفته لیگ برتر فوتبال ایران با انجام 8 ملاقات همزمان از ساعت 20:45 در شهرهای مختلف برگزار می گردد تا تکلیف سهمیه های لیگ قهرمانان آسیا و همچنین دیگر تیم سقوط کننده به لیگ دسته اول معین گردد. پیش از این پرسپولیس قهرمانی خود را قطعی نموده و شاهین شهرداری هم به لیگ آزادگان سقوط نموده بود.

ذوب آهن - گل گهر، استادیوم فولادشهر

یک امتیاز برای هر یک از دو تیم می تواند بقای آن ها را در لیگ برتر تضمین کند. دو تیم دهم و یازدهم جدول رده بندی 30 امتیازی هستند و ذوبی ها به دلیل تفاضل بهتر در رده دهم واقع شده است. سقوط هر یک از دو تیم احتیاج به اتفاقات نادر فوتبال دارد. گل گهر جلالی در 5 بازی اخیر خود شکست نخورده است و در سوی دیگر ذوب آهن در پنج دیوار آخر خود تنها توانسته پرسپولیس را شکست دهد.

فولاد - تراکتور، استادیوم شهدای فولاد

حساس ترین ملاقات امشب بین دو تیم اهوازی و تبریزی برگزار می گردد. تیم های سوم و پنجم جدول رده بندی در حالی به مصاف هم می فرایند که امتیاز از دست دادن هر کدام می تواند باعث کوتاه ماندن دستشان از سهمیه لیگ قهرمانان آسیا باشد. تراکتوری ها که با 50 امتیاز در رده سوم جدول رده بندی هستند، در 5 بازی آخر خود، 3 تساوی 2 برد کسب نموده اند. در سوی دیگر شاگردان جواد نکونام هم در 4 ملاقات آخر خود شششکست ناپذیر بوده اند و البته تنها به یک پبروزی دست یافته اند. فولادی ها که 48 امتیازی هستند، در 5 رویارویی آخر خود برابر تراکتور تنها یک بار پیروز شده اند و 2 بار هم شکست خورده اند.

پیکان - سپاهان، استادیوم شهدای شهر قدس

از دیگر ملاقاتهای مهم امشب، تقابل طلایی پوشان با خودروسازان است. سپاهان که هنوز سرمربی ندارد، با برد هفته گذشته برابر شهرخودرو گام بلندی را برای کسب سهمیه برداشت اما این بار باید برابر پیکانی قرار بگیرد که برای بقا می جنگد و در این راه بیش از 5 بازی است که شکست نخورده و آمار خوبی دارد. پیکانی ها 28 امتیاز در رده سیزدهم واقع شده است و سپاهان با 48 امتیاز و به دلیل تفاضل بهتر نسبت به فولاد در رده چهارم قرار گرفته است.

شاهین شهرداری - استقلال

آبی ها در هفته آخر بازی تقریبا راحتی را برابر شاهین سقوط نموده دارند و تا حدودی هم خیالشان از سهمیه راحت است. شاگردان مجیدی که با 50 امتیاز در رده دوم قرار دارند، در 5 بازی آخر خود 2 برد و 3 تساوی کسب نموده است. آبی ها در حالی باید برابر شاهین و مربی استقلالی اش یعنی مهدی پاشازاده قرار بگیرند که بوشهری ها در 4 ملاقات اخیر خود تنها یک بار مغلوب شدند که آن هم زمینه ساز سقوطشان به لیگ دسته اول شد. شیخ دیاباته در این ملاقات می تواند برای استقلال بازی کند اما ارسلان مطهری هنوز مصدوم است و نمی تواند آبی ها را در بوشهر همراهی کند.

نفت مسجدسلیمان - پارس جنوبی، استادیوم شهید بهنام محمدی

این ملاقات مهم ترین تقابل تیم های پایین جدولی است زیرا در صورت شکست پارس جنوبی، این تیم دومین نماینده بوشهر است که راهی لیگ آزادگان می گردد. پارس جنوبی علی رغم کسب 3 تساوی و 2 شکست در 5 ملاقات اخیرش، این فرصت را دارد که برابر تیم بی انگیزه تارتار که در 3 ملاقات آخرش 2 باخت و یک تساوی کسب نموده به پیروزی برسد و یک فصل دیگر در بالاترین سطح فوتبال ایران باقی بماند. این بازی تقابل مهدی تارتار با تیم سابقش است و به احتمال زیاد، آخرین حضور او روی نیمکت نفت مسجدسلیمان در لیگ برتر است. نکته امیدوارکننده برای جمی ها این است که آن ها در 5 تقابل آخر خود برابر نفت مسجدسلیمان تا به حال بازنده نبوده اند و یک برد و 4 تساوی حاصل کارشان بوده است.

شهرخودرو - نساجی، استادیوم امام رضا(ع)

تشریفاتی ترین ملاقات امشب تقابل شاگردان بختیاری زاده و فکری است. عملکرد مربیان استقلالی دو تیم کاملا متفاوت بوده است زیرا از زمان حضور فکری روی نیمکت نساجی، این تیم در 10 بازی شکست ناپذیر بوده و توانسته بزرگانی چون سپاهان و تراکتور را شکست دهد و از استقلال و پرسپولیس امتیاز بگیرد. در سوی دیگر، این ششمین تجربه بختیاری زاده روی نیمکت شهرخودرو است که حاصل 5 بازی قبلی 3 تساوی و 2 شکست بوده است تا ضمن از دست رفتن سهمیه لیگ قهرمانان آسیا، مشهدی ها با 45 امتیاز در رده ششم قرار بگیرند. نساجی نیز با 37 امتیاز در رده هشتم است.

پرسپولیس - سایپا، استادیوم آزادی

قهرمان نوزدهمین دوره لیگ برتر در حالی در آخرین ملاقات خود میزبان شاگردان ابراهیم صادقی است که از زمان مسجل شدن قهرمانی اش و کسب 7 برد پیاپی، در 3 بازی آخر خود رنگ برد را ندیده است. این آخرین فرصت شاگرردان یحیی برای شکستن رکورد بیشترین امتیاز در طول یک فصل است. پرسپولیس 64 امتیازی در حالی برابر تیم دوازدهم جدول قرار می گیرد که سایپا در 5 بازی اخیرش، 4 بازی را با تساوی به انتها رسانده و از این حیث رکورددار است.ابراهیم صادقی اگر می خواهد تیمش لیگ یک را تجربه نکند، نباید به دنبال نتایج رقبای خود باشد و باید از سرخ ها در آزادی امتیاز بگیرد.

ماشین سازی - صنعت نفت آبادان، استادیوم بنیان دیزل

شاگردان افاضلی در این ملاقات محکوم به برد هستند زیرا در صورت امتیاز از دست دادن و پیروزی پارس جنوبی برابر نفت مسجدسلیمان، این تیم تبریزی است که راهی لیگ آزادگان می گردد. آن ها در 4 ملاقات آخر خود 3 بار شکست خورده و یک بار هم به تساوی رسیده اند تا با 28 امتیاز در رده چهاردهم قرار بگیرند و آخرین شانس آن ها برابر صنعت نفت میانه جدولی باشد. تیم رده هفتمی و بی انگیزه آبادانی در 5 ملاقات آخر خود تنها یک بار و آن هم برابر شاهین قعر جدولی به پیروزی رسیده و اوضاع مناسب روحی ندارد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7224

به "لیگ نوزدهم به ایستگاه آخر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ نوزدهم به ایستگاه آخر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید