لبنان دخالت میشل عون در تحقیقات انفجار بیروت را رد کرد

به گزارش جعبه مهر، ریاست جمهوری لبنان اعلام نمود که عون در تحقیقات در خصوص انفجار در بندر بیروت مداخله ای نداشته است.

لبنان دخالت میشل عون در تحقیقات انفجار بیروت را رد کرد

به نقل از القدس العربی، دفتر رسانه ای ریاست جمهوری لبنان روز شنبه اعلام نمود که میشل عون، رئیس جمهوری این کشور در تحقیقات قاضی فادی صوان درخصوص پرونده انفجار بندر بیروت ابدا دخالتی نکرده است.

در این بیانیه مطبوعاتی آمده است: بعضی رسانه ها گزارش ها و تحلیل هایی را منتشر کردند که شامل ادعاهایی درباره مسئولیت رئیس جمهوری درخصوص تحقیقات درباره انفجار چهارم اوت در بندر بیروت است.

در این بیانیه تصریح شده است که رئیس جمهور عون نه از نزدیک نه از دور در تحقیقات اجرا شده توسط قاضی تحقیقات قضایی در خصوص جنایت بمب گذاری دخالت نکرده و فقط خواهان تسریع در اتمام آن برای کشف جزئیات این پرونده و مشخص مسئولان انفجار شده است.

در این بیانیه اعلام شده که موضوع جلسه سه شنبه گذشته رئیس جمهور با شورای عالی قضایی، بحث درباره رسیدگی به جرم بندر نبود و همه آنچه در خصوص درخواست رئیس جمهور عون برای مداخله در تحقیقات در جریان است نادرست و بی اساس است.

در این بیانیه آمده است: اولین باری که رئیس جمهور از وجود مقادیر نیترات آمونیوم در انبار شماره 12 در بندر بیروت آگاه شد ، به وسیله گزارش اداره کل امنیت ملی بود که در 21 ژوئیه صادر شد و رئیس جمهور با آنالیز آن ، از مشاور امنیتی و نظامی خود خواست که محتوای این گزارش را با دبیر کل شورای عالی دفاع که شامل تمام سرویس های امنیتی و وزارتخانه های مربوطه است ، پیگیری کند و این همان چیزی است که قبلاً مطابق قانون و مقررات لازم اجرا شده است.

انفجار مهیب بندر بیروت در 4 اوت رخ داد که در پی آن بیش از 200 تن کشته و 6000 تن زخمی شدند. این انفجار ویرانی گسترده در بندر و بسیاری از ساختمانها برجای گذاشت و حدود 300000 نفر را بی خانمان کرد.

در 10 اوت ، دولت لبنان پرونده بمب گذاری بیروت را به شورای قضایی به ریاست قاضی صوان ارجاع داد.بازپرس قضایی در پرونده بمب گذاری در بندر بیروت ، روز آدینه حسن دیاب ، نخست وزیر موقت ، علی حسن خلیل ، وزیر دارایی سابق ، و قاضی زعیتر و یوسف فنیانوسی ، وزیران سابق مشاغل عمومی را به سهل انگاری متهم کرد. ، ایسنا

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8655

به "لبنان دخالت میشل عون در تحقیقات انفجار بیروت را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان دخالت میشل عون در تحقیقات انفجار بیروت را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید