قم در نیمه شعبان پذیرای زائران نیست

به گزارش جعبه مهر، مدیرکل مدیریت بحران قم با تاکید بر حفظ سلامت شهروندان و هموطنان گفت: شهر قم در ایام نیمه شعبان پذیرای مسافران نخواهد بود و برپایی ایستگاه صلواتی و همچنین نصب چادر در اطراف حرم حضرت معصومه (س)، مسجد جمکران و بوستان ها نیز ممنوع است.

قم در نیمه شعبان پذیرای زائران نیست

به گزارش خبرنگاران، محسن اروجی در جلسه ستاد مقابله با کرونا مرکز بهداشت استان که با موضوع نیمه شعبان برگزار گردید گفت: در سال های گذشته بیش از 12 گروه بهداشتی از یک ماه قبل برای ایام نیمه شعبان تشکیل شده و در یک ساختمان مستقل در جمکران برای استقرار و نظارت های بهداشتی مستقر می شدند.

وی همکاری سایر استان ها مانند سمنان و اصفهان را نیز یادآور شد و اضافه کرد: سال جاری شرایط به گونه ای است که باید با اطلاع رسانی از مردم بخواهیم که هم وطنان به شهر قم سفر ننموده و باید اطلاع رسانی گردد که هیچ امکانات رفاهی در اختیار مسافران قرار نخواهد گرفت.

وی با تاکید دوباره بر حفظ سلامت هم وطنان و شهروندان گفت: مسجد جمکران سال جاری اعلام نموده آماده پذیرایی از هم وطنان نبوده و همه برنامه های مسجد مقدس به صورت آنلاین از شبکه های سراسری و مجازی پخش می گردد.

مدیرکل مدیریت بحران قم برنامه های سال تحویل را نیز مورد آنالیز قرارداد و توضیح داد: برنامه تحویل سال سال جاری حرم حضرت معصومه نسبت به سال 97 و 98 قابل مقایسه نبوده و تعداد کمی از شهروندان در حرم حضور داشتند.

وی با تاکید بر امکان نداشتن پذیرش مسافران در شهر قم توضیح داد: تمام نهادها اطلاع رسانی جامعی در سطح ملی انجام داده و اعلام نمایند شهر قم سال جاری آمادگی پذیرایی از مسافران را نداشته و حفظ سلامت مردم در اولویت قرار گرفته است.

اروجی اضافه کرد: برپایی ایستگاه صلواتی نیز ممنوع بوده و امکان نصب چادر در اطراف حرم کریمه اهل بیت، مسجد جمکران و بوستان ها وجود نخواهد داشت.

وی اجرای طرح مساوات را راه کار مناسبی برای توزیع نذورات مردم به افراد نیازمند دانست و گفت: می توانیم با تجمیع نذرهای مردم چندین هزار بسته حمایتی تهیه نموده و در اختیار نیازمندان قرار دهیم.

مدیرکل مدیریت بحران قم همکاری هیاتهای مذهبی را برای اجرای طرح مساوات خواهان شد گفت: باید با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و هیات های مذهبی نیازمندان شناخته و یاری ها را به سمت آن ها راهنمایی کنیم.

اروجی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: سال جاری روز 13 فروردین نیز مانند سال گذشته در شهر قم برگزار نشده و باید تمام ارگان های مرتبط باهم در این خصوص هماهنگ بوده و خارج از این مصوبه صحبتی مبنی بر دعوت هم وطنان به شهر قم انجام نگردد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9663

به "قم در نیمه شعبان پذیرای زائران نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قم در نیمه شعبان پذیرای زائران نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید