قطب شمال سرسبز می گردد

به گزارش جعبه مهر، خبرگزاری مهر: قطب شمال به تدریج سرسبز می گردد، این تازه ترین یافته دانشمندان درخصوص اثرات مخرب تغییرات جوی است. محققان آژانس فضانوردی آمریکا (ناسا) با استفاده از داده های ماهواره ای Landsat که طی دهها سال گذشته جمع آوری شده به این نتیجه رسیده اند که بخشهای وسیعی از آلاسکا و کانادا که در واقع قطب شمال زمین را تشکیل می دهند به طرز بی سابقه ای سرسبز شده اند.

قطب شمال سرسبز می گردد

این یافته ها نشان می دهد که همزمان با تداوم گرمایش زمین در قطب شمال، شرایط به گونه ای رقم خورده که با ایجاد تغییراتی عجیب در خاک این نقطه از دنیا، شرایط مساعدی برای رویش انواع پوششهای گیاهی ایجاد شده است.

محققان مجموعه ای از عوامل را در شکل گیری این وضعیت مؤثر می دانند. به باور آنها اقدامات انسانی که به فراوری انبوه گازهای گلخانه ای از جمله دی اکسید کربن منجر شده از جمله عوامل تأثیرگذار در تشدید این روند به حساب می آید.

مطالعه اخیر محققان نشان می دهد که روند سرسبز شدن قطب شمال کاملا آشکار بوده و این چیزی است که تصاویر ماهواره ای به روشنی آن را تأیید می نمایند. در واقع این تصاویر گویای واقعیت مهمی هستند: در مقایسه با گذشته شاهد رشد و نموی برگهای سبز بیشتری در قطب شمال زمین هستیم.

این مطالعه، سومین آنالیز در نوع خود طی چند ماه گذشته است که روند سرسبز شدن قطب شمال را تأیید می نماید.

بر اساس تصاویری که در این مطالعه به آنها استناد شده است تقریبا به جز لکه های کوچکی از سفیدی که نشان دهنده یخ هستند، بخشهای وسیعی از کانادا و آلاسکا در حال سرسبز شدن هستند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: برترین ها
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3742

به "قطب شمال سرسبز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطب شمال سرسبز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید