قتل سفیر روسیه نشانگر تهدیداتی است که همه دیپلمات ها با آن روبرو هستند

به گزارش جعبه مهر، نخست وزیر کانادا بیان کرد که تیراندازی مرگبار در شهر آنکارا به سوی سفیر روسیه در ترکیه نشانگر تهدیدات تروریستی است که همه دیپلماتها با آن روبرو هستند.

قتل سفیر روسیه نشانگر تهدیداتی است که همه دیپلمات ها با آن روبرو هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در واکنش به ترور آندری کارلوف سفیر روسیه در ترکیه در یک نمایشگاه هنری در شهر آنکارا، تاکید نمود: تیراندازی مرگبار به سوی سفیر روسیه در ترکیه نشان می دهد که همه دیپلماتها با تهدیدات تروریستی روبرو هستند.

وی در مصاحبه با کانادین پرس توضیح داد: این یک نگرانی برای کل جامعه دیپلماتیک به شمار می رود. امیدوارم و دعا می کنم که مردم کانادا سالم و در امنیت باشند و دیپلماتها نیز در طول تعطیلات سال جدید، سالم باشند.

آندری کارلوف در حین بازدید از یک نمایشگاه عکس مورد حمله نهاده شد و کشته شد. وی از سال 2013 سفیر روسیه در آنکارا بوده است. کارلوف 62 سال داشت و پیشتر سفیر اتحاد جماهیر شوروی در کره شمالی و سفیر روسیه در کره جنوبی بود.

دیانا خداج سخنگوی امور جهانی کانادا نیز در سخنانی حمله مرگبار به بازار کریسمس در شهر برلین آلمان را محکوم کرد و گفت: اتاوا با مقامهای آلمانی در تماس است. ما این اقدام را که ظاهرا یک حمله تروریستی بوده، محکوم می کنیم و عمیق ترین همدردی و تسلیت خود را به خانواده ها و دوستان کسانی که در این حمله کشته شدند، ابراز می نماییم.

وی اضافه کرد: شهروندان کانادایی در برلین که احتیاج به یاری کنسولی فوری دارند، باید با سفارت کانادا در برلین تماس بگیرند.توماس دی مایزیر وزیر کشور آلمان نیز اعلام نموده است که این حادثه احتمالا یک اقدام تروریستی بوده است.

ند پرایس سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز اعلام نموده است که حادثه روز گذشته برلین، یک حمله تروریستی بوده است.

بر اساس اطلاعات پلیس آلمان شمار قربانیان حمله یک کامیون به یک بازارچه در برلین که شب گذشته رخ داد از 9 نفر به 12 نفر افزایش یافت.

ظاهرا راننده این کامیون مرگ در 16 فوریه سال 2016 به عنوان پناهنده به آلمان آمده است. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3219

به "قتل سفیر روسیه نشانگر تهدیداتی است که همه دیپلمات ها با آن روبرو هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قتل سفیر روسیه نشانگر تهدیداتی است که همه دیپلمات ها با آن روبرو هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید