فراکسیون امنیت مجلس عراق: بغداد از ترکیه به شورای امنیت شکایت کند

به گزارش جعبه مهر، نماینده فراکسیون امنیت مجلس عراق خواستار شکایت از ترکیه به شورای امنیت به دلیل نقض حریم هوایی کشورش شد.

فراکسیون امنیت مجلس عراق: بغداد از ترکیه به شورای امنیت شکایت کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فراکسیون امنیت و دفاع مجلس عراق، خواستار شکایت از ترکیه به شورای امنیت به دلیل بمباران منطقه کردستان عراق شد.

کاطع الرکابی عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق، از دولت این کشور خواست تا به دلیل اقدام ترکیه در بمباران بخشی از منطقه کردستان عراق، از او در شورای امنیت شکایت کند.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه، شرح داد: اقدام ترکیه در نقض حریم هوایی عراق و بمباران یکی از مقرهای کُردی در شمال کشور را محکوم می کنیم و خواستار ارائه شکایت رسمی به شورای امنیت سازمان ملل هستیم. آنچه که روی داده، مردود و غیرقابل قبول است.

الرکابی در ادامه بر ضرورت تقویت پدافند هوایی عراق برای جلوگیری از هرگونه تجاوز علیه حاکمیت ملی این کشور تاکید کرد.

شب گذشته یک فروند پهپاد شناسایی ترکیه با نقض حریم هوایی عراق وارد آسمان این کشور شد و با بمباران شمال شهر مخمور (در جنوب غرب اربیل) دو غیرنظامی را کشت.

صبح روز چهارشنبه نیز منابع آگاه از کشته شدن یکی از سرکرده های حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) طی حمله هوایی ترکیه به ارتفاعات شمال استان اربیل در منطقه کردستان عراق خبر دادند.

در پی این نقض حریم هوایی عراق از سوی ترکیه، نائب رئیس مجلس، رئیس جریان حکمت ملی و حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق با صدور بیانیه های جداگانه حمله ترکیه به اردوگاه خانواده های آواره در جنوب شهر اربیل در منطقه کردستان عراق را محکوم کردند و خواستار برخورد جدی دولت عراق با نقض حریم هوایی کشورشان از سوی هر طرفی شدند.

عملیات نظامی ارتش ترکیه علیه مواضع پ .ک .ک بیش از دو سال است که در مناطق شرق و جنوب شرق این کشور و نیز از چند ماه قبل در شمال عراق و ارتفاعات قندیل آغاز شده است. مناطق کوهستانی شرق و جنوب شرقی ترکیه و نیز ارتفاعات شمال عراق و سوریه محل استقرار عناصر گروه پ ک ک است.

نیروی هوایی ترکیه از جولای 2015 و درپی شکسته شدن توافق آتش بس موقت بین آنکارا و پ.ک.ک، مواضع این گروه در شمال منطقه کردستان عراق و کوهستان قندیل را به تناوب بمباران کرده است.

گروه پ.ک.ک که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا تروریستی شناخته می شود، بعد از شکستن توافق آتش بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی را از سر گرفت. این گروه از سال 1984 مبارزه مسلحانه ای را با دولت ترکیه آغاز کرده است. بر اساس آمارهای رسمی ترکیه، بیش از 40هزار نفر، که بیشتر از آنها غیرنظامی هستند، در این درگیری های 30 ساله کشته شدند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5760

به "فراکسیون امنیت مجلس عراق: بغداد از ترکیه به شورای امنیت شکایت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراکسیون امنیت مجلس عراق: بغداد از ترکیه به شورای امنیت شکایت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید