غریب آبادی: غنی سازی 60 درصد با آبشارهای IR4 و IR6 انجام می گردد، هفته آینده اورانیوم 60 درصد حاصل می گردد

به گزارش جعبه مهر، نماینده ایران در سازمان های بین المللی در وین اتریش اطلاع داد که غنی سازی 60 درصد با آبشار سانتریفیوژهای IR-4 و IR-6 در سایت هسته ای نطنز صورت خواهد گرفت.

غریب آبادی: غنی سازی 60 درصد با آبشارهای IR4 و IR6 انجام می گردد، هفته آینده اورانیوم 60 درصد حاصل می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کاظم غریب آبادی نماینده ایران در سازمان های بین المللی در وین گفت که غنی سازی 60 درصد توسط دو آبشار IR-4 و IR-6 در سایت هسته ای نطنز صورت خواهد گرفت.

وی در پیغام توییتری نوشت: اصلاحات فرآیند شروع شده و انتظار داریم که هفته آینده محصول مورد نظر جمع آوری گردد. این محصول به طور قابل توجهی کیفیت و کمیت محصولات رادیودارویی را بهبود خواهد بخشید.

بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت وگو با فارس، درباره شروع غنی سازی 60 درصد در تأسیسات نطنز گفت: به دستور رئیس جمهور، سازمان انرژی اتمی موظف به راه اندازی خط فراوری اورانیوم 60 درصد به مقدار مورد احتیاج در چارچوب ماده یک قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران مصوب مجلس شورای اسلامی شد.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزات امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای کشورمان که برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و گروه 1+4 در وین حضور دارد، بعدازظهر امروز (سه شنبه) از شروع غنی سازی 60 درصدی اطلاع داد و گفت: ایران امروز در نامه ای به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام نموده است که غنی سازی 60 درصدی را شروع می نماید.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید نیز در واکنش به این اقدام ایران گفت که اعلام تحریک آمیز ایران درباره غنی سازی اورانیوم تا 60 درصد را جدی می گیریم. (جزئیات بیشتر)

کاخ الیزه فرانسه نیز شامگاه سه شنبه اعلام ایران برای شروع غنی سازی 60 درصد را محکوم کرد و گفت که پاریس اعلام ایران درباره شروع غنی سازی 60 درصد را تحولی جدی دانسته که احتیاجمند واکنشی هماهنگ شده از سوی کشورهای مشارکت کننده در مذاکرات هسته ای است.

.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10077

به "غریب آبادی: غنی سازی 60 درصد با آبشارهای IR4 و IR6 انجام می گردد، هفته آینده اورانیوم 60 درصد حاصل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غریب آبادی: غنی سازی 60 درصد با آبشارهای IR4 و IR6 انجام می گردد، هفته آینده اورانیوم 60 درصد حاصل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید