ظریف: اعضای جامعه جهانی نباید به دنبال تحمیل خواسته های خود به لبنان باشند

به گزارش جعبه مهر، وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد که اعضای جامعه جهانی در شرایط بسیار سخت کنونی باید از مردم لبنان حمایت کنند، نه اینکه به دنبال تحمیل خواسته های خود به این کشور باشند.

ظریف: اعضای جامعه جهانی نباید به دنبال تحمیل خواسته های خود به لبنان باشند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در یک نشست خبری در بیروت شرح داد که اعضای جامعه جهانی تنها باید به حمایت از مردم لبنان فکر کنند و نباید به دنبال سوءاستفاده از شرایط سخت کنونی و تحمیل خواسته های خود به لبنانی ها باشند.

ظریف در نشست خبری پس از دیدار با میشل عون رئیس جمهور لبنان، به خبرنگاران گفت: باید یک تلاش بین المللی برای کمک به لبنان و نه برای تحمیل به لبنان، شکل بگیرد. ما به عنوان اعضای جامعه جهانی باید در شرایط بسیار سخت کنونی در کنار مردم لبنان باشیم و نباید به دنبال استفاده و سوءاستفاده از شرایط کنونی برای تحمیل خواسته های خودمان به مردم لبنان باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص اهم موارد مطرح شده در دیدارش با رئیس جمهور لبنان گفت: از طرف رئیس جمهور و مردم ایران مراتب تسلیت و همدردی خود با مردم لبنان و همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ادامه کمک های طبی و کمک در حوزه انرژی و بازسازی را خدمت جناب آقای میشل عون رئیس جمهور لبنان اعلام کردم.

وی افزود: پیام تبریک جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز پیروزی را خدمت ایشان اعلام کردیم. [پیروزی ملت لبنان در جنگ 33 روزه] نشان می دهد که مردم لبنان می توانند در برابر همه سختی ها از جمله فاجعه اخیر مقاومت کنند.

.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7104

به "ظریف: اعضای جامعه جهانی نباید به دنبال تحمیل خواسته های خود به لبنان باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: اعضای جامعه جهانی نباید به دنبال تحمیل خواسته های خود به لبنان باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید