ضرورت استفاده از توانمندی های داخل برای حل مشکل قاچاق

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، دکتر سورنا ستاری امروز در گردهمایی ارائه نیازهای فناورانه در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: بزرگترین پیروزی ما رسیدن به درک مشترک بین مسئولین و شرکت های دانش بنیان است که این جزئی از اکوسیستم کارآفرینی به شمار می رود.

ضرورت استفاده از توانمندی های داخل برای حل مشکل قاچاق

وی افزود: واقعیت این است که ما به کشوری وارداتچی معروف هستیم اما اکنون با وجود 80 میلیون جمعیت و افزایش سطح رفاه مردم دیگر نمی توانیم با پول نقد کشور را اداره کنیم .

ستاری با بیان اینکه در هر حوزه ای اثرات واردات را می بینیم که به صورت سازماندهی شده اجرا شده است، گفت: موضوع واردات یک مسئله جدی است که باید با آن برخورد کنیم و این احتیاج به متکی نبودن به پول نقد دارد که یک مسئله جدی است و باید در این زمینه فرهنگسازی شود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه ما باید در یک جبهه باشیم تا بتوانیم همانند تولید دارو، توانمندی های خود را به جامعه اثبات کنیم.

وی تاکید کرد: ما باید توانمندی های خود را به جامعه اثبات کنیم و نشان دهیم که محققان ایرانی توانایی حل مسائل برای رفع احتیاج کشور را دارند.

ستاری ادامه داد: هیچ کشوری در اقتصاد دانش بنیان پیشرفت نکرده مگر اینکه مثل ناموس از بازار خود حراست کند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ما از این منظر در منطقه، عالی هستیم و بهترین شرکت های تولید کننده را داریم. در حال حاضر ثبت پتنت دارو در اروپا 5 الی 10 میلیون یورو هزینه می برد و 5 الی 10 سال برای تست آن زمان احتیاج است؛ اما درِ کشور ما برای داروهای خارجی همواره باز است.

وی با بیان اینکه باید یک بحث جدی در زمینه کاهش قاچاق در کشور داشته باشیم ، گفت: ما باید همه در کنار هم تلاش کنیم، راهکار های بومی برای حل این معضل ارائه دهیم.

ستاری گفت: ما احتیاج به راهکار هایی برای مبارزه با قاچاق داریم؛ همه موارد باید در این زمینه داخلی شود و متناسب با فرهنگ خودمان به مرحله تولید برسد.

وی گفت: امیدواریم که با این دیدگاه توانایی های خود را به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اثبات کنیم می توانیم زیرا این ستاد همواره مصرانه پیگیر رفع بسیاری از موضوعات در این زمینه بوده است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4018

به "ضرورت استفاده از توانمندی های داخل برای حل مشکل قاچاق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت استفاده از توانمندی های داخل برای حل مشکل قاچاق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید