صداها فریاد می کشند به خط سرانجام رسید

به گزارش جعبه مهر، تهران (پانا) - فیلمبرداری فیلم مستند صداها فریاد می کشند از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی شهرام علیزاده به خاتمه رسید و وارد مرحله تدوین و صداگذاری شد.

صداها فریاد می کشند به خط سرانجام رسید

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، شهرام علیزاده مستندساز با تجربه تبریزی درباره جدیدترین اثر مستند خود شرح داد: صداها فریاد می کشند یک فیلم فرم گراست که فیلمبرداری آن در مکان هایی از شهر تبریز که واقعه بهمن 56 در آن رخ داده، صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: این مستند 35 دقیقه ای بدون حضور عنصر انسان و با استفاده از صداها روایت می گردد که 50 درصد از این صداها واقعی و مربوط به همان زمان هستند و مابقی بازسازی می شوند.

علیزاده در مورد موضوع این مستند شرح داد: پس از چاپ مقاله ای در روزنامه اطلاعات که حاوی مطالبی انتقادآمیز نسبت به امام خمینی(ره) بود، گروهی از روحانیون و مردم شهر قم نسبت به آن واکنش نشان داده و در 19 دی 56 دست به تظاهرات زدند. در جریان این اعتراضات، عده ای توسط نیروهای وابسته به شاه کشته شدند.

وی ادامه داد: به مناسبت چهلمین روز این کشته شدگان، انقلابیون تبریز دست به تظاهرات زده و بیشتر نقاط شهر را تسخیر کردند تا این که ساعت 5 بعد از ظهر نیروهای دولتی کنترل شهر را به دست گرفتند. در این تظاهرات اعتراضی، 581 نفر دستگیر، 13 نفر کشته و 118 نفر زخمی شدند.

لازم به ذکر است که عوامل فراوری مستند صداها فریاد می کشند عبارتند از: پژوهشگر، نویسنده، کارگردان و تهیه کننده: شهرام علیزاده، فیلمبردار: یاشار دادبخش، صدابردار: حسن سلمانی، تدوین: غزل علیزاده، دستیار کارگردان و برنامه ریز: احد خدادادی، مدیر فراوری: ویدا اشرف خانی، بازسازی صدا: فرهود بحری کرمی، عکاس: سیروس پاکپور، فیلمبردار پشت صحنه: پریا علیزاده، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7669

به "صداها فریاد می کشند به خط سرانجام رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صداها فریاد می کشند به خط سرانجام رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید