شرکت بهره برداری متروی تهران نیازمند حمایت و یاری های دولتی است

به گزارش جعبه مهر، تهران (پانا)-مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه از مسائل اقتصادی و کمبود نقدینگی موجود و گذشتن زمان اورهال ناوگان در شهر زیر زمینی می گوید و معتقد است تنها راه برون رفت از این روزهای سخت حمایت ها و یاری های اقتصادی دولت است.

شرکت بهره برداری متروی تهران نیازمند حمایت و یاری های دولتی است

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، فرنوش نوبخت با اشاره به اینکه متروی تهران حدود 15 درصد حمل و نقل عمومی را برعهده دارد، اضافه نمود: در حال حاضر با توجه به کمبود نقدینگی، متروی تهران به سختی در حال فعالیت است.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری با وجود مسائل و مسائل ناشی از کاهش منابع درآمدی شهرداری تهران، به تمام تعهدات خود در بخش حمل ونقل عمومی عمل نموده است، توضیح داد: دولت باید هرچه زودتر وارد میدان شده و از حمل و نقل عمومی حمایت بیشتری کند.

نوبخت گفت: هزینه های نگه داشت 128 ایستگاه فعال مترو و حدود هزار و 507 دستگاه واگن مترو که در خطوط هفتگانه سرویس دهی می نمایند بسیار زیاد است و در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا درآمدها نیز کاهش چشمگیری داشته و این هزینه ها بدون یاری دولت از بضاعت فعلی شهرداری تهران و این شرکت خارج است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه اضافه نمود: شبکه بهره برداری متروی تهران جای خود را به خوبی در میان شهروندان پیدا نموده و در حال حاضر دریافت سرویس دهی مناسب از این بخش جزء مطالبات به حق مردم است، اما محقق کردن این انتظارات به جا در این روزها کار بسیار سختی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد واگن های متروی تهران کم است و برای بهره برداری کامل از ظرفیت خطوط هفتگانه با کمبود واگن روبرو هستیم و باید تعداد زیادی واگن خریداری گردد، توضیح داد: قطعاً شهرداری تهران به تنهایی قادر به تأمین این هزینه ها نخواهد بود،اما اگر با حمایت های دولت قطارهای مورد احتیاج خطوط بهره برداری شده، تامین گردد می توان این مقدار را به 50 درصد رساند.

وی گفت: تامین و پرداخت نقدینگی موضوعی نیست که شهرداری تهران بتواند آن را به تنهایی انجام دهد. این موضوع حاکمیتی، احتیاجمند حمایت بخش های مختلف دولت است.

نوبخت توضیح داد: در این روزها با کاهش بیش از 70 درصدی مسافر نسبت به سال گذشته همراه هستیم و آمارها کمتر از یک میلیون مسافر در روز است. این آمار نصف ظرفیت پیش از کرونا است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: با تمام کاهش آمار مسافری که در نه ماه گذشته شاهد بودیم اما ظرفیت حرکتی را تغییر ندادیم و با همان ظرفیت سال 98 خدمات رسانی می کنیم اما در صورت اورهال نشدن به موقع قطارها و تجهیزات شعار سرعت، دقت و ایمنی در شهر زیر زمینی با مشکل روبرو خواهد شد.

نوبخت توضیح داد: در شرایط فعلی ما برای جبران هزینه ها موافق گران شدن بلیت مترو نیستیم، ولی امیدواریم هرچه زودتر شاهد مساعدت های دولتی باشیم و همه کوشش خود را در این ماه ها انجام داده ایم و رایزنی ها اجرا شده تا بودجه اختصاصی توسط سازمان مدیریت برنامه ریزی استان تهران برای شرکت بهره برداری متروی تهران محقق گردد.

مدیرعامل متروی تهران و حومه گفت: باید منابع اقتصادی برای سرپا نگهداشتن این شبکه حمل و نقل ریلی تامین گردد، چرا که با توجه به ترافیک موجود تنها راه برون رفت از این معضل ها مترو است و حالا که این وسیله حمل و نقل ساخته و در شهر توسعه یافته، با حمایت دولت در پرداخت بودجه های مصوب، بهترین خدمات را ارائه خواهیم داد و از فلج شدن بیشتر حمل و نقل عمومی پیشگیری خواهد شد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8410

به "شرکت بهره برداری متروی تهران نیازمند حمایت و یاری های دولتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت بهره برداری متروی تهران نیازمند حمایت و یاری های دولتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید