سفر نوروزی 1.9 میلیون نفر با قطار، رشد 10.1 درصدی نسبت به 96

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت راه و شهرسازی، میرحسن موسوی با اشاره تعداد سفرهای ریلی اجرا شده در طرح نوروزی 97 از تاریخ 25 اسفند 96 لغایت 15 فروردین 97 گفت: طی این مدت 1 میلیون و 857 هزار و 723 نفر از طریق حمل ونقل ریلی جابه جا شدند که در مقایسه با تعداد 1 میلیون و 388 هزار مسافر جابه جا شده در مدت مشابه سال قبل 10.1 درصد افزایش داشته است.

سفر نوروزی 1.9 میلیون نفر با قطار، رشد 10.1 درصدی نسبت به 96

وی افزود: تأخیر حرکت از مبدأ در این ایام به کمتر از 18 ثانیه و تأخیر در رسیدن به مقصد به کمتر از 19 دقیقه رسیده است که بدون احتساب تأخیر قطارهای حومه ای میانگین تأخیر قطارهای دوربرد برون شهری کمتر از 27 دقیقه بوده است.

معاون مسافری شرکت راه آهن بیان داشت: در طرح سفرهای نوروزی راه آهن 4840 رام قطار برای جابجایی مسافران فعالیت داشته اند که نسبت به سال گذشته به لحاظ تعداد از رشد 15 درصدی برخوردار بوده است.

موسوی میزان استقبال مردم از سفر با قطار در نوروز 97 نسبت به نوروز 96 را مثبت ارزیابی کرد و گفت: رشد 10.1 درصدی جابجایی مسافر حاکی از همین مسئله است و در برخی از روزهای ایام نوروز به ویژه در روزهای ابتدایی دور اول و دوم ضریب اشغال قطارها 100 درصد بوده است.

وی با توجه به رضایت مسافران از سفر با قطارهای مسافربری در ایام نوروز امسال شرح داد: این میزان رضایت به خاطر بهبود خدمات سفر در ایستگاه ها و در طول جهت از سوی شرکت های مسافربری بود به طوری که تمامی منسوجات راهبری برای سفرها نو شد و شرکت ها نیز در رقابت با یکدیگر واگن های VIP و پذیرایی های متفرقه ای به مسافران ارائه کردند.

معاون مسافری راه آهن از انعقاد قرارداد با یکی از دانشگاه های معتبر کشور برای انجام نظرسنجی و تهیه گزارش از میزان رضایت مسافران از سفرهای ریلی در ایام نوروز خبر داد و گفت: پس از تکمیل گزارش و انجام تحلیل و بررسی از سوی معاونت مسافری شرکت راه آهن آن گزارش برای رؤیت مردم ارائه می شود.

موسوی در ادامه بیان داشت: در نهایت این گزارش در راستای سیاست های وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ترغیب مسافر برای انتخاب حمل ونقل ریلی به جای جاده در برنامه های آینده شرکت راه آهن استفاده خواهد شد.

وی یادآور شد: در ایام نوروز قطارهای حومه ای متناسب با تقاضا همواره در حال فعالیت و خدمت رسانی به مردم بوده است.

معاون مسافری شرکت راه آهن با اشاره به استقبال مطلوب مردم از قطارهای گردشگری در ایام نوروز گفت: در طرح سفرهای نوروزی 97 قطارهای گردشگری در قالب تورهای یک روزه در 8 جهت تهران ـ سوادکوه، تهران ـ بیابانک، تبریز ـ رازی، تبریز ـ جلفا، اراک ـ چشمه بلاغ حک، اهواز ـ تنگه پنج، گرگان ـ اینچه برون و گرگان ـ بندر ترکمن نسبت به جابه جایی گردشگران فعالیت داشتند.

موسوی در پایان اعلام کرد: همچنین بیست و چهارمین قطار گردشگری بین المللی در شامگاه 14 فروردین ماه با گردشگرانی از کشورهای کانادا، انگلستان، استرالیا، دانمارک، ایتالیا، سنگاپور، پرو و مالزی وارد کشور شد تا از استان های خراسان رضوی، تهران، اصفهان، شیراز، یزد و کرمان بازدید کنند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3683

به "سفر نوروزی 1.9 میلیون نفر با قطار، رشد 10.1 درصدی نسبت به 96" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر نوروزی 1.9 میلیون نفر با قطار، رشد 10.1 درصدی نسبت به 96"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید