ستاری: دانش بنیان های دارویی ایرانی بهترین شرکت های منطقه هستند

به گزارش جعبه مهر، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در حال حاضر بهترین شرکت های دانش بنیان دارویی در منطقه ایرانی هستند.

ستاری: دانش بنیان های دارویی ایرانی بهترین شرکت های منطقه هستند

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با اشاره به نقش شرکت های دانش بنیان و استار ت آپ های تخصصی در حوزه بیوتک و فراوری داروی بومی، گفت: در حال حاضر بیش از 4500 شرکت دانش بنیان وهزاران استارت آپ در کشور فعال هستند که با شناسایی احتیاجهای مردم برای برطرف احتیاجها واراریه راه حل فناورانه و بومی ارائه می دهند.

وی اضافه نمود: یکی از احتیاجهای کشور در حوزه های بیوتک و دارویی بوده که در این حوزه نیز شتابدهنده های تخصصی، مراکز نوآوری درکنار پارک های علم و فناوری ما بسیار خوب عمل کردند، معاونت علمی شکل دهی و حمایت از این شرکت ها و استارت آپها و حمایت از بوجود آمدن شتابدهنده های تخصصی در این حوزه ها را در دستور کار داشته و ایجاد مراکز نوآوری و کارخانجات نوآوری توسط معاونت هم در این راستا بوده به طوریکه می توانیم بگوییم در حال حاضر بهترین شرکت های دانش بنیان درحوزه بیوتک و دارویی در منطقه ایرانی هستند.

فراوری بیش از 97 درصد داروی مورد احتیاج مردم در کشور

ستاری گفت: در حال حاضر بیش از 97 درصد داروی مورداحتیاج مردم در کشور فراوری می گردد و ما به سمت خودکفایی کامل در حرکتیم الان بیشتر داروی مورد احتیاج مردم را شرکت های خودمان تأمین می نمایند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به وجود بهترین استارت آپ های منطقه در ایران گفت: درطول بیش از 5 سال گذشته کوشش ما در معاونت درکنار حمایت از استارت آپ های ای تی محور و خدماتی کشور را که در حوزه های فناوری پیشرفته در منطقه سرآمد هست رو به سمت تشویق و حمایت از استارت آپ های تکنولوژیک و شتاب دهندهای تخصصی حوزه های فناوریهای راهبردی ببریم و بخصوص بخش خصوصی را به سمت ایجاد کارخانه های نوآوری هم در کلان شهرهای کشور و سایر استان ها که پتانسیل لازم را داشته باشند ببریم.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2410

به "ستاری: دانش بنیان های دارویی ایرانی بهترین شرکت های منطقه هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری: دانش بنیان های دارویی ایرانی بهترین شرکت های منطقه هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید